داکت اسپلیت ال جی

یکی از وسایل مهم و کاربردی در هر ساختمان سیستم سرمایش و گرمایش آن می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هم

توسط DOSTEMANSALAM در 30 مرداد 1400

یکی از وسایل مهم و کاربردی در هر ساختمان سیستم سرمایش و گرمایش آن می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همواره افراد بدنبال سیستمی هستند که با بیشترین بازدهی و همچنین کمترین میزان مصرف انرژی، هوایی مطلوب در محیط ایجاد نمایند.داکت اسپلیت یکی از تجهیزات تهویه مطبوع می باشد که در برندهای متفاوتی با سطح کیفیت مختلف در بازار موجود می باشد. و در حال حاضر یکی از متداول ترین تجهیزات در زمینه سرمایش و گرمایش ساختمان ها استفاده از داکت اسپلیت می باشد. داکت اسپلیت ال جی طبق جدیدترین تکنولوژی روز دنیا طراحی و ساخته شده است و با راندمان بسیار بالا در سراسر دنیا عرضه می گردد. شما با خرید داکت اسپلیت ال جی در تمامی فصل ها فضایی با دمای مطبوع خواهید داشت.خرید این دستگاه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و به دلیل استفاده از تکنولوژی های جدید بیشترین بازدهی را دارند و رده مصرف انرژی آنها گرید A و B و همچنین جریان برق تکفاز و سه فاز موجود می باشند.

انواع اسپلیت کانالی ال جی

·       داکت اسپلیت سرد اینورتر ال جی ABNQ-24GM1T1

·       داکت اسپلیت سرد اینورتر ال جی ABNQ-30GM1T1

·       داکت اسپلیت سرد اینورتر ال جی ABNQ-36GM3T1

·       داکت اسپلیت سرد اینورتر ال جی ABNQ-48GM3T1

·       داکت اسپلیت سرد اینورتر ال جی ABNQ-54GM3T1

·       داکت اسپلیت اینورتر ال جی AB-W24GM1T1

·       داکت اسپلیت اینورتر ال جی AB-W30GM1T1

·       داکت اسپلیت اینورتر ال جی AB-W24CM1S1

·       داکت اسپلیت اینورتر ال جی AB-W30CM1S1

·       داکت اسپلیت اینورتر ال جی AB-W36GM2

·       داکت اسپلیت اینورتر ال جی AB-W36GM3

 

 

انواع داکت اسپلیت ال جی از نظر تکنولوژی تولید و نوع عملکرد

گروه تولیدی ال جی با بهره گیری از جدیدترین فناوری های روز دنیا محصولاتی با کیفیت بسیار بالا تولید وعرضه می نماید. داکت اسپلیت ال جی در ظرفیت 18000 تا 60000 با بازدهی فوق العاده بالا جهت استفاده در آپارتمان ها، مساجد، راهروی مدارس و بیمارستان ها کاربرد گسترده ای دارد. در حال حاضر این شرکت به منظور کاهش در مصرف انرژی داکت اسپلیت مجهز به کیت اینورتر تولید می کند. اسپلیت کانالی ال جی مجهز به کمپرسور روتاری مناسب استفاده در اقلیم آب و هوایی معتدل و مرطوب می باشد، و گاز بکار رفته در کمپرسور این نوع سیستم تهویه مطبوع از نوع مبرد R410 سازگار با محیط است. بکارگیری تکنولوژی اینورتر در داکت اسپلیت های ال جی باعث 60 درصد کاهش مصرف برق می گردد.

چرا داکت اسپلیت های ال جی؟

داکت اسپلیت های ال جی نه تنها از لحاظ اقتصادی محصولی مقرون به صرفه هستند بلکه استفاده از آنها بسیار لذت بخش است.

ایجاد هوای خنک و مطبوع در تابستان (و ایجاد هوای گرم در فصول سرد سال) در کمترین زمان ممکن، با کارکرد کم صدا، این محصولات را به یکی از پرفروش ترین تجهیزات تهویه مطبوع در شرکت ال جی تبدیل نموده است.

همچنین به دلیل قرارگیری داکت اسپلیت ال جی در سقف، موضوع اشغال فضای مفید داخل واحد مسکونی یا اداری به طور کامل حفظ شده و هوای خنک از طریق کانال های تعبیه شده در سقف، به طور یکنواخت در تمامی نقاط پخش می شود.

 

بخش های داکت اسپلیت ال جی

داکت اسپلیت ال جی همانطور که از نامش پیداست از دوبخش داخلی و خارجی تشکیل شده است. بخش داخلی یا همان هواساز دارای بدنه ای از جنس ورق گالوانیزه محکم می باشد که درون سقف کاذب ساختمان تعبیه می گردد. یونیت خارجی نیز در فضای بیرونی قرار می گیرد. این دو قسمت به واسطه ی لوله های مسی با یکدیگر در ارتباطند و تبادل دمای مایع مبرد از این طریق صورت می پذیرد. عمل سرمایش داکت اسپلیت دقیقا شبیه به کولرگازی بوده و با سیکل تبرید هوای خنک در محیط ایجاد می نماید. اما برای سیستم گرمایشی از طریق کویل های موجود در یونیت داخلی بهره میگرد. یکی از مزایای داکت اسپلیت ال جی اینست که میتوان آن را به صورت افقی نیز نصب نمود.

کمپرسور و گاز مبرّد به کار رفته در داکت اسپلیت ال جی

شرکت ال جی در تولید داکت اسپلیت های خود از انواع کمپرسورهای روتاری، اسکرال و کمپرسورهای دارای کیت اینورتر استفاده می کند.

کمپرسور روتاری، رایج ترین نوع کمپرسور در داکت اسپلیت می باشد، همچنین کمپرسورهای اسکرال عمدتا در داکت اسپلیت هایی با ظرفیت بالا (بیشتر از 36000 BTU) استفاده می شود و نهایتا محصولاتی که کمپرسور آنها دارای کیت اینورتر می باشد مصرف برق و انرژی کمتری دارند و به عنوان داکت اسپلیت های کم مصرف شناخته می شوند.

همچنین گاز مبرّد استفاده شده در کولرگازی ال جی معمولا از نوع R410 می باشد.

 

ویژگی های داکت اسپلیت ال جی

اسپلیت کانالی ال جی طوری طراحی شده که حین عملکرد دارای صدای کمی می باشد و بدون ایجاد مزاحمت برای ساکنین هوایی مطبوع به محیط هدیه می بخشد. فیلترهای چندگانه بکار رفته در یونیت داخلی قابل شستشو بوده و از ورود هرگونه مواد آلرژی زا، گرد و غبار، بو و باکتری به داخل محیط جلوگیری می نماید. یکی دیگر از ویژگی های بارز این نوع سیستم تهویه مطبوع استفاده از محفظه ی تبادل حرارت می باشد که از اتلاف و هدر رفت انرژی جلوگیری بعمل می آورد به همین دلیل در در فاز سرمایشی 28 درصد و در فاز گرمایشی 23 درصد افزایش بازدهی دارد و با بیشترین میزان راندمان محیط را به هوا انتقال می دهد. همچنین جهت تنظیم و کنترل دمای دستگاه در مسیر برگشتی هواساز دو عدد ترموستات تعبیه شده که به این ترتیب می توان به راحتی دمای هر اتاق را به صورت مجزا کنترل نمود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن