کمرنگ ‌شدن چاپ پرینتر چه دلیلی دارد؟

  کمرنگ شدن چاپ پرینتر یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر دستگاهی پیش آید. این مشکل می تواند دلایل م

توسط DOSTEMANSALAM در 21 اسفند 1399

 

کمرنگ شدن چاپ پرینتر یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر دستگاهی پیش آید. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد چرا که قطعات مختلفی از پرینتر دست به دست هم می دهند تا در نهایت بهترین نتیجه را ارائه کنند. برخی از خرابی های دستگاه پرینتر باعث عدم کار کردن درست دستگاه می شود و برخی دیگر از خرابی ها کیفیت کار را ضعیف تر خواهند کرد که کمرنگ شدن چاپ پرینتر از جمله مشکلات سطحی خواهد بود و معمولا دشواری خاصی برای رفع نخواهد داشت.

برای مثال ممکن است این اتفاق ناشی از تمام شدن تونر کارتریج باشد، یا علت دیگری داشته باشد. اگر نمی دانید این وسیله چیست و چه نقشی در پرینت دارد، توصیه می کنم مقاله اداریم در مورد toner cartridge را نیز مطالعه کنید.

کم شدن رنگ پرینت

 

کاهش کیفیت کارتریج

 

یکی از اصلی ترین دلایل کمرنگ شدن چاپ پرینتر را می توان مشکل کارتریج دانست. در صورتی که می خواهید عملیات شارژ کارتریج پرینتر را خودتان انجام دهید حتما باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. اما در صورتی که شارژ کارتریج پرینتر را به افراد حرفه ای بسپارید می توانید از کیفیت چاپ آن اطمینان کامل داشته باشید. 

کیفیت کارتریج نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود چرا که امروزه شاهد ارائه کارتریج های بی کیفیت نیز هستیم و بسیاری به دلیل قیمت پایین این نوع کارتریج ها اقدام به انتخاب آنها می نمایند. حتما مراکز معتبر را برای خرید کارتریج انتخاب کنید چرا که در این صورت از کیفیت محصول اطمینان خواهید داشت.

برای مثال بسیاری از دلایل ذکر شده در این مقاله از سایت tonergiant ذکر شده اند.

تعیین میزان مصرف تونر

امکان تنظیم میزان مصرف تونر در بسیاری از پرینتر ها وجود دارد. بی شک در صورتی که از تونر کمتری برای چاپ استفاده شود کیفیت چاپ نیز کم رنگ خواهد بود. کاهش مصرف تونر مزیت های بسیاری خواهد داشت و یکی از اصلی ترین آنها را می توان افزایش طول عمر کارتریج دانست. به همین دلیل تنظیم پرینتر بر روی مصرف اقتصادی، باعث کاهش کیفیت پرینت نیز خواهد شد.

خرابی فیوزینگ پرینتر

فیوزینگ وظیفه گرم کردن کاغذ را بر عهده دارد و حتما در هنگام چاپ شاهد گرم بودن کاغذها بوده اید. این گرما به منظور تثبیت جوهر بر روی کاغذ داده می شود که در هنگام خارج شدن کاغذ از پرینتر می توانید شاهد این گرما باشید. خرابی فیوزینگ یکی از دلایل کمرنگ شدن چاپ پرینتر خواهد بود و برای پی بردن به خرابی این قطعه می توانید به گرمای کاغذ توجه داشته باشید.

اصلی ترین دلایل کمرنگ شدن چاپ پرینتر

کمرنگ شدن چاپ پرینتر دلایل مختلف دیگری نیز علاوه بر موارد ذکر شده خواهد داشت. در صورتی که با مشکل کمرنگ چاپ شدن اسناد روبرو شدید می توانید مشکلات زیر را در پرینتر خود بررسی کنید:

-    در زمان شارژ کارتریج، در صورتی که غلتک یا درام دستگاه به رنگ‌سبز درآمد باید نسبت به تعویض کارتریج اقدام کنیو. توجه داشته باشید که کارتریج های بی کیفیت هیچ فرقی به حال دستگاه نخواهند کرد و تنها در صورت تهیه کارتریج با کیفیت می توانید به پرینت مورد نظر خود دست یابید.

-    در بخش داخلی کارتریج یک تیغه قرار گرفته است که این تیغه باید به شکل درست قرار بگیرد. در صورتی که تیغه کارتریج به صورت درست قرار نگرفته باشد می تواند مانع از عبور تونر کافی برای چاپ شود. به همین دلیل در هنگام شارژ کارتریج حتما از قرارگیری درست آن اطمینان حاصل کنید.

-    با گذشت زمان و استفاده مکرر از دستگاه پرینتر ممکن است بخش مگنت دستگاه دچار مشکل شود. خرابی مگنت می تواند یکی از اصلی ترین دلایل کمرنگ شدن چاپ پرینتر باشد که در این مواقع نیاز به تعویض کردن خواهد داشت.

مشکلات هد چاپگر

یکی دیگر از دلایل کمرنگ‌ شدن چاپ پرینتر را می توان خرابی در قطعه هد پرینتر دانست. هد پرینتر وظیفه انتقال جوهر بر روی کاغذ را بر عهده دارد و در صورتی که هد کار خود را به درستی انجام ندهد شاهد اختلال در چاپ خواهیم بود و یکی از این اختلالات، کاهش میزان رنگ چاپ است.

تعمیر چاپ کمرنگ پرینتر

در بخش های قبل به اصلی ترین دلایل کمرنگ شدن چاپ پرینتر آشنا شدیم. عیب یابی دستگاه اصلی ترین مرحله برای تعمیر آن است و چنانچه این کار به درستی انجام شود می توانید با هزینه های پایین تری عملیات تعمیر را به انجام برسانید. سپردن تعمیرات به مراکز متخصص در این زمینه، سبب می شود که بهترین نتیجه را دریافت کنید.

 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن