چرا نباید در کیش غواصی کنیم؟

تا به حال خودتان را در میانه آب های نیلگون خلیج فارس تصور کرده اید؟ فرض کنید بدون هیچ محدودیتی توانسته اید به

توسط DOSTEMANSALAM در 31 تیر 1399
تا به حال خودتان را در میانه آب های نیلگون خلیج فارس تصور کرده اید؟ فرض کنید بدون هیچ محدودیتی توانسته اید به دل دریا بزنید و شگفتی هایی که در آن هست را کاوش کنید. بی شک غواصی در دریا یکی از مهیج ترین ورزش های دنیاست و تجربه کردن آن می تواند برایتان بسیار لذت بخش باشد. آن هایی که عاشق ماجراجویی هستند خیلی خوب می دانند که غواصی بهترین ورزشی است که می تواند به حس کنجکاوی آن ها به خوبی پاسخ دهد. جزیره کیش یکی از مقاصد محبوب غواصان محسوب می شود و می تواند امکانات مختلفی در اختیارشان گذارد. با این حال برخی ها معتقدند غواصی در این جزیره کار درستی نیست و نباید در کیش به غواصی پرداخت. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و ببینیم چرا نباید در کیش غواصی کنیم از این رو پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.  

غواصی در جزیره کیش

یکی از تفریحات هیجان انگیز و محبوبی که در جزیره کیش وجود دارد، غواصی است. این جزیره یکی از بکرترین مناطق خلیج فارس محسوب می شود و دنیای زیر آب در آن می تواند شگفتی های زیادی برای غواصان به همراه داشته باشد. افرادی که تازه وارد دنیای غواصی شده اند باید مراقب قسمت های عمیق دریا باشند. اگر چه با چند جلسه آموزش می توان به راحتی این ورزش را فرا گرفت اما به افراد مبتدی توصیه می شود قسمت های کم عمق دریا را برای کاوش و ماجراجویی انتخاب کنند.   آپلود عکس   سواحل جزیره کیش به دلیل مرجان هایی که در دل خود دارند جزو زیباترین سواحل خلیج فارس محسوب می شوند. به همین دلیل، غواصی در این جزیره می تواند شما را با آبزیان مختلفی که در دریا ساکن اند آشنا کند و زندگی ماهی ها و مرجان ها را از نزدیک به شما نشان دهد. اگر چه هزینه غواصی در این جزیره بالاست اما خیلی ها به دلیل هیجان بی نظیری که به هنگام گشت و گذار در زیر آب به دست می آورند عاشق این ورزش می شوند و به طور کلی هزینه هایی که باید بابتش بپردازند را از یاد می برند. سایت ها و مکان های مختلفی برای غواصی در کیش افتتاح شده است که هر کدام از آن ها امکانات خاصی را در اختیار گردشگران قرار می دهند. اجازه دهید برخی از این سایت ها را به اختصار با هم مرور کنیم. سایت کشتی داما سال 1384 بود که کشتی سنگالی در آب های جزیره کیش غرق شد. چند سال بعد یک سایت غواصی در اطراف محل غرق شدن کشتی ساخته شد. حالا این سایت مامن غواصانی است که عاشق دنیای زیر آب هستند و دوست دارند از داخل یک کشتی غرق شده ماهی ها و سایر آبزیان را به تماشا بنشینند.  سایت کلبه هور این سایت در بخش غربی جزیره کیش واقع شده است و بهترین مکان برای غواصانی است که دوست دارند خودشان را از دست بادهای شرقی جزیره خلاص کنند. عمق بخش های مختلف در این ناحیه متفاوت است اما عمیق ترین قسمت آن به 8 متر هم می رسد. سایت ساترن کرک این سایت غواصی یکی از بهترین و البته دور افتاده ترین سایت های غواصی در جزیره کیش محسوب می شود که عمق برخی از قسمت های آن به 22 متر هم می رسد. سایت ساترن کرک در جنوب کیش واقع شده و غواصی در آن به تجربه و مهارت خاصی نیاز دارد. پس اگر مبتدی هستید توصیه می کنیم در حال حاضر فکر رفتن به این سایت غواصی را از سر خارج کنید.  

خطرات غواصی در جزیره کیش

هر چقدر که غواصی زیر آب هیجان انگیز است به همان اندازه هم می تواند خطرات مختلفی برای افراد به همراه داشته باشد. تا به اینجای کار سعی کردیم مزایا و لذت هایی که غواصی زیر آب می تواند به شما هدیه کند را بیان کنیم. با این حال نکته مهمی که همیشه باید به خاطر داشته باشید این است که دریا و امواج آن با کسی شوخی ندارد و اگر بدون تجربه دل به آن بزنید ممکن است با خطراتی مواجه شوید که برایتان گران تمام می شود. در ادامه سعی می کنیم به اختصار برخی از خطرات غواصی در کیش را با هم مرور کنیم.  خطر موجودات دریایی اگر چه غواصی را جزو امن ترین ورزش های دنیا می دانند اما هیچ کس نمی داند دنیای زیر آب چه شگفتی هایی برایش آماده کرده است. اگر تجربه کافی در غواصی نداشته باشید یا با فردی کار آزموده همراه نشوید، ممکن است به هنگام غواصی با آبزیان خطرناکی رو به رو شوید که جان و سلامتی تان را نشانه می روند. در جزیره کیش همانند سایر دریاهایی که در سرتاسر جهان وجود دارد گونه های متنوعی از آبزیان همچون کوسه ها، عروس های دریایی و ماهی ها زندگی می کنند. اگرچه در طول سال ها حملات زیادی از طرف کوسه ها به غواصان در این جزیره ثبت نشده است اما اگر خوش شانس نباشید ممکن است گیر این موجودات خطرناک بیفتید.   آپلود عکس   علاوه بر کوسه ها، عروس های دریایی نیز می توانند برای غواصان خطرناک باشند. عروس های دریایی بر خلاف نام قشنگ و زیبایی که دارند می توانند بسیار خطرناک باشند. زمانی که باله های عروس دریایی به بدن غواص بخورد چیزی جز زخم، تاول و خارش شدید نصیبش نمی شود. غرق شدن با اینکه غواصی در جزیره کیش به کمک مربی های کار آزموده انجام می شود اما هستند افرادی که سر خود دل به دریا می زنند. به همین دلیل است که می گوییم غواصی در جزیره کیش بدون مربی بسیار خطرناک است. اگر بیماری خاصی همچون بیماری قلبی و آسم دارید و زیر نظر پزشک در حال درمان هستید باید این موضوع را به مربی که غواصی را به شما آموزش می دهد اطلاع دهید. در برخی از شرایط ممکن است شرایط وارد شدن به دنیای زیر آب را نداشته باشید.  

هزینه غواصی در کیش

زمانی که با تور کیش  lahzeakhar به این جزیره زیبا سفر می کنید باید خودتان را برای تفریحات مختلفی آماده کنید. غواصی یکی از گران قیمت ترین ورزش های موجود در کیش محسوب می شود و هزینه تجربه کردن آن در این جزیره ممکن است برایتان 150 تا 200 هزار تومان آب بخورد. البته این قیمت ثابت نیست و بسته به شرایط و امکانات مختلفی که در اختیارتان قرار می گیرد تغییر می کند.   آپلود عکس  
آخرین مطالب