مهمترین موارد تعمیر هود در محل و آموزش تعمیر هود آشپزخانه در تمامی برندها

تعمیر هود در محل با گارانتی تعمیراتهود آشپزخانه یکی از لوازم ضروری هر خانه‌ای است وظیفه این وسیله خارج کردن بخ

توسط DOSTEMANSALAM در 27 دی 1399

تعمیر هود در محل با گارانتی تعمیرات

هود آشپزخانه یکی از لوازم ضروری هر خانه‌ای است وظیفه این وسیله خارج کردن بخار و چربی‌های معلق ایجاد شده از پخت و پز در آشپزخانه است اگر در انتخاب هود دقت کافی را داشته باشید و درست انتخاب کنید بخش زیادی از بو و چربی ها از خانه شما خارج خواهد شد.

اگر برای هود شما مشکلی پیش آمد نگران نباشید و ابتدا این مطلب را بخوانید و سپس در صورتیکه مشکل حل نشد جهت تعمیر هود با کارشناسان حرفه ای تماس بگیرید.

انواع هود آشپزخانه

هودهای آشپزخانه به دو نوع  تقسیم می‌شوند هود تصفیه کننده و هود خارج کننده هوا، هود تصفیه کننده هوا یا هود شومینه‌ای هوای همراه بخار غذا و ذرات چربی را به داخل مکیده و از روی فیلترهای مخصوصی عبور می‌دهد این فیلترها ذرات معلق در هوا را جذب کرده و هوای تمیز شده مجددا به محیط برگردانده می‌شود معمولا این نوع از هود قادر به جمع‌آوری مقدار زیادی از ذرات معلق در هوا است البته بستگی به جنس و کیفیت فیلترهای داخلی آن دارد در صورت استفاده از فیلترهای نامرغوب و یا تمیز کردن دیر هنگام و یا تعویض نکردن آنها، از کیفیت هوای خروجی هود کاسته می‌شود.
معمولا این نوع از هود را با بدنه‌ای شیشه‌ای و یا فلزی می‌سازند تا در برابر حرارت مقاوم باشند و به راحتی بتوان آنها را تمیز کرد این نوع هود رامیتوان در هر جایی نصب کرد در صورتی که این هودها را به سقف نصب کنید، به آنها هود جزیره‌ای می‌گویند.

رفع مشکل هود

نوع دیگر هود آشپزخانه هوا را به بیرون منتقل می‌کند و به هودهای معمولی معروف هستند در محل نصب این هودها باید لوله خروج هوا وجود داشته باشد و یا بتوان سوراخی به بیرون برای رد کردن لوله خروج هوا ایجاد کرد این نوع از هود بخار و بوی غذا را از طریق لوله خروجی به بیرون از محیط منتقل می‌کند هود خارج کننده هوا به نگهداری کمتری نیاز دارد ولی هر وسیله‌ای در صورت نگهداری مناسب علاوه بر طول عمر بالا عملکرد بهتری نیز خواهد داشت.
بسته به میزان پخت و پز و جریان هوا در محیط، این هودها در فواصل زمانی مناسب باید تمیز شوند.اگر هر وسیله‌ای در شرایط محیطی نامناسب مورد استفاده قرار بگیرد احتمال بیشتری وجود دارد که خراب شود.

برخی از مشکلات متداول هود آشپزخانه

  • درصورت روشن نشدن هود باید سیم کشی برق، برد و در آخر موتور آن را چک نمایید.
  • هود شما یکسره کار میکند قطعا کلید یا برد شما دچار مشکل شده است.
  • اگر بعد از روشن کردن احساس میکنید صدای هود زیاد شده احتمالا موتور و یا ملحقات آن مشکلی پیدا کرده است.
  • گاهی دکمه های صفحه نمایش یا سنسورهای بو و دمای هود کار نمیکند برد یا سیم کشی دستگاه شما نیاز به باز بینی دارد.
  • گاهی اوقات بعد از روشن کردن هود متوجه میشوید که مکش هود ضعیف شده و یا به طور کل مکش قطع شده است احتمالا فیلتر یا موتور عیب پیدا کرده است.

سخن آخر در رابطه با تعمیر هود آشپزخانه

برای شستشوی هود یک برنامه منظم داشته باشید با تمیز کردن به موقع و مراقبت از هود می‌توانید از هزینه‌های تعمیر کم کنید، زمانی که تغییری در عملکرد و یا صدای تولید شده از قطعات آن متوجه شدید در کوتاه‌ترین زمان نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایید تا به طول عمر دستگاه خود کمک کنید.

Source : google site , medium , twitter , smore 

آخرین مطالب