مقایسه کولر گازی بوش 24000 با کولر گازی بوش 30000

مقایسه کولر گازی بوش 24000 با کولر گازی بوش 30000  مقایسه کولر گازی 24000 با کولر گازی بوش 30000 تا حدود

توسط DOSTEMANSALAM در 3 تیر 1401

مقایسه کولر گازی بوش 24000 با کولر گازی بوش 30000 

مقایسه کولر گازی 24000 با کولر گازی بوش 30000 تا حدودی پروسه سختی می باشد. زیرا هر دو محصول توسط شرکت معتبر و به روز بوش طراحی و تولید شده اند و تنها تفاوت آنها در ظرفیتشان است. بنابراین کولر گازی 24000 بوش آخرین سری کولر گازی نسل 6 شرکت بوش در سال 2019 می باشد.

همچنین در زمره بهترین نوع کولر گازی های کمپانی بوش و در بازار قرار می گیرد. بنابراین شرکت بوش آلمان با استفاده از تکنولوژی های به روز مصرف انرژی را در این مدل کولر به 73% کاهش داده است. البته بهره وری انرژی در کولر گازی 24000 بوش و مدل 100 بسیار خوب و +++A می باشد که در ظرفیت خود بی نظیر است.

کلیه مشخصات بالا در مورد کولر گازی بوش 24000 نیز صدق می کند. درنتیجه تنها تفاوت آنها در متراژ فضای مدنظر می باشد که کولر گازی با ظرفیت 24000 برای مکان هایی با متراژ 40 الی 60 متر مناسب است.

 

ویژگی های کولر گازی بوش 24000 

صرفه جویی در انرژی 

یکی از ویژگی های بارز کولر گازی بوش 24000 مدل b1zma/i24502 صرفه جویی در انرژی است. وجود سیستم اینورتر در این مدل کولر، سرعت کمپرسور را تغییر می دهد. سپس با بهره وری از فشار داخلی فضا ظرفیت مطلوبی را ایجاد می نماید که بر همین اساس از اتلاف انرژی جلوگیری خواهد کرد.

همچنین از سرعت ثابت و عملکرد مقرون به صرفه استفاده می کند که موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. در نتیجه این مدل کولر گازی از شرکت معتبر بوش به عنوان دوستدار محیط زیست به بازار معرفی می گردد.

سرمایش سریع 

در کولر گازی بوش 24000 وجود سرمایش سریع امری کاملا طبیعی است. بنابراین بعد از راه اندازی کمپرسور از طریق فرکانس های مناسب، باید دستگاه در کوتاه ترین زمان ممکن سرمایش لازم را ایجاد نماید. سپس بسته به ظرفیت فضا یا اتاق دمای آن را به حد مطلوب برساند. معمولا این مدل کولر هوا را با سرعت بالا دمای اتاق را به اندازه ای سرد می نماید که به حد مطلوب برسد.

ثبات در سرما دهی 

زمانی که کولر گازی بوش 24000 روشن می شود، مسلما به نسبت فضایی که کولر در آن استفاده شده، دمای اصلی دستگاه تعیین می گردد. بنابراین دمای تعیین شده با ظرفیت بسیار کم کنترل می شود و تهویه مناسب ایجاد می کند بدون اینکه مصرف کننده دستگاه را روشن یا خاموش نماید. بنابراین مصرف کننده حالت متعادل را تجربه می نماید و گرما یا سرمای بیش از حد او را نمی آزارد. درنتیجه زمانی که دمای اتاق به حد تعادل رسیده باشد چنین فناوری ثبات در سرما دهی نامگذاری می شود.

پره های نوسان جهت چرخ باد

کولر گازی بوش 24000 می تواند در 4 جهت هوا را پرتاب کند و محیطی متعادل را ایجاد نماید. البته وجود چنین ویژگی داشتن پره های خودکار است که به سمت چپ، راست، پایین و بالا حرکت می کنند. سپس با حرکت خود باعث انتقال هوای گرم یا سرد در کل فضا می شوند تا جایی که هوای متعادل به وجود آورند.

تنظیم خودکار

تنظیم خودکار جریان هوا یکی دیگر از ویژگی های اصلی کولر گازی بوش 24000 است. بنابراین میکرو کامپیوتر موجود در دستگاه جریان هوا را به یک حالت موثر و مطابق تغییرات دمای به وجود آمده در اتاق  تنظیم می نماید. درنتیجه اگر بعد از مدتی هوای داخل اتاق خیلی سرد شد، دستگاه به صورت اتومات دما را به حالت تعادل بر می گرداند و آن را تنظیم می نماید.

ویژگی های کولر گازی بوش 30000

قدرت پرتاب باد

کولر گازی بوش 30000 با وجود موتور قوی می تواند باد یا هوای خنک ایجاد شده توسط دستگاه را با قدرت زیادی پرتاب کند. این کولر توانایی پرتاب باد تا 35 متر را دارد و فضایی با متراژ  100 متر را به راحتی گرم یا سرد می نماید. کولر گازی 30000 بوش مدل b1zma/i30602؛ با استفاده از گاز R410 توانسته با قوانین محیط زیست خود را بیشتر وقف دهد.

همچنین محیط کاربر را سریع تر سرد یا گرم می کند. در نتیجه دستگاه در کمترین زمان موتور را وادار به انجام کار می نماید. سپس زمان رسیدن به دمای تعیین شده توسط مصرف کننده را کاهش می دهد. در چنین حالتی مصرف انرژی برق به طور چشمگیری کاهش می یابد.

حالت اسمارت اسکن

یکی دیگر از قابلیت های کولر گازی بوش 30000 حالت اسمارت اسکن است که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی برق می شود. این فناوری هر نیم ساعت یک بار از طریق نور ماورابنفش فضای مصرف کننده را اسکن می نماید. هدف از اسکن فضا این است که زمانی فضا خالی از جمعیت باشد کولر با اسکن متوجه می شود.

سپس جهت کاهش مصرف برق دور موتور را کم می نماید. البته به محض ورود افراد به داخل محیط دستگاه مجددا دور موتور را به حالت نرمال و تنظیم شده بر می گرداند.

چراغ فیلتر

چراغ فیلتر درون پنل داخلی کولر گازی بوش 30000 قرار دارد که زمان سرویس یا تعویض فیلتر را به مصرف کننده اعلام می نماید. البته داخل پنل این مدل از کولر گازی به آسانی توسط کاربر تعویض یا سرویس می شود و نیازی به تعمیرکار نیست. همچنین این فیلترها قابل شست و شو بوده و برای چندین سال می توان از آنها استفاده کرد. بنابراین از دوام زیادی برخوردار می باشند.

فیلتر هوا ضد بو یون زدا

فیلتر استفاده شده در رادیاتور کولر گازی بوش 30000 موجب می شود که در شهرهای صنعتی، مناطق کویری و خشک ، هوای ورودی فیلتر گردد. سپس هر گونه آلاینده طبیعی و صنعت حذف شود. همچنین در پنل این نوع دستگاه تعدادی فیلتر وجود دارد که هوای داخل فضای کاربر را نیز تصفیه می کند. کولر گازی 30000 این قابلیت را نیز دارد که گرد و غبار و بوهای نامطبوع فضا را گرفته و هوایی تمیز تحویل می دهد.

حالت پرقدرت و توربو

روی ریموت کنترل کولر گازی بوش 30000 یک دکمه به نام توربو وجود دارد که با زدن آن محیط کاربر با سرعت بالا خنک می شود. در این حالت کولر به مدت نیم ساعت با حداکثر جریان هوا، سرعت چرخش کمپرسور و دور فن در کمترین زمان ممکن محیط را سرد می کند.

آخرین مطالب