ما قبلاً چیزهای بیشتری در مورد Omicron می دانیم. این خبر خوبی نیست.

[ad_1] واکسن و تقویت کننده دریافت کنید. مگر اینکه کووید را بخواهید.این پیام واضحی است که نوع ویروس کرونا Omi

توسط DOSTEMANSALAM در 27 آذر 1400
[ad_1]

واکسن و تقویت کننده دریافت کنید. مگر اینکه کووید را بخواهید.

این پیام واضحی است که نوع ویروس کرونا Omicron که تنها یک ماه پیش کشف شد و اکنون در سراسر جهان در حال رقابت است، ارسال می کند.

در 26 نوامبر، سازمان بهداشت جهانی و دولت ایالات متحده Omicron را به عنوان پنجمین "نگرانی" ویروس کرونا معرفی کردند. بیش از 75 کشور مواردی را گزارش کرده‌اند که توسط این واریانت ایجاد شده‌اند که در مجموع با حدود 50 جهش مشخص شده‌اند که بسیار بیشتر از موارد قبلی است. تنها ماه گذشته در بوتسوانا و آفریقای جنوبی کشف شد.

تدروس آدانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: «واقعیت این است که Omicron احتمالاً در بیشتر کشورها وجود دارد، حتی اگر هنوز کشف نشده باشد». در هفته گذشته، این گزینه باعث 3 درصد موارد کووید در ایالات متحده شد، که قابل توجه ترین آنها در نیویورک و نیوجرسی بود، جایی که باعث 13 درصد موارد شد.

هنگامی که کشف Omicron برای اولین بار اعلام شد، دانشمندان و مقامات بهداشتی به ما هشدار دادند که وحشت نکنید و هشدار دادند که هفته ها طول می کشد تا بفهمیم Omicron چگونه بازی COVID را تغییر می دهد.

سه هفته از اعلام اولیه سازمان جهانی بهداشت می گذرد. در همین حال، سیل تقریباً روزانه تحلیل‌های علمی و گزارش‌های موردی به برخی از سؤالات اولیه در مورد این گزینه پاسخ داد - مطمئناً مسری‌تر به نظر می‌رسد - در حالی که سایرین، مانند جایی که همه جهش‌های خود را در آن ذخیره کرده بود، همچنان معلق ماند. در اینجا خلاصه ای از کارهایی است که ما انجام می دهیم و نمی دانیم:

قابل حمل بودن

جشن کریسمس در 26 نوامبر در اسلو چشم ها را به مسری بودن نوع Omicron باز کرد. بر اساس گزارش موسسه بهداشت عمومی نروژ، از 111 نفری که در مهمانی حضور داشتند، 80 نفر مبتلا به کووید-19 بودند که به این نتیجه رسیدند که این گزینه محتمل ترین مقصر است. بیش از 60 نفر دیگر که آن شب در همان رستوران غذا خوردند نیز بیمار شدند.

ناتالی دین، متخصص آمار زیستی در دانشگاه اموری، گفت: «ظرفیت برای انتشار بیش از حد رویدادها واقعا استثنایی است.

نشانه‌های اولیه نشان می‌دهد که نوع Omicron ممکن است راحت‌تر به دهان، بینی و گلو، سکوی پرش اولیه عفونت، نسبت به سایر انواع حمله کند. برای مثال، مطالعه‌ای از دانشگاه هنگ کنگ که در روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که Omicron در سلول‌های آنجا 70 برابر سریع‌تر از نوع دلتا که اکنون بر جهان غالب است و همچنین نسخه اصلی ویروس، در سلول‌های آنجا تکثیر می‌شود.

دین گفت: «ما مدل‌هایی را در خارج از کشور، در بریتانیا، در نروژ می‌بینیم که مستقیماً به چیزهایی اشاره می‌کنند که گویی بدتر خواهند شد. طبق CDC، موارد Omicron تقریباً هر دو روز یکبار دو برابر می شود (نوع دلتا در این مرحله، زمانی که برای اولین بار در ژوئن ظاهر می شود، هر دو هفته یک بار دو برابر می شود). آژانس امنیت سلامت بریتانیا پیش‌بینی می‌کند که در نتیجه، موارد Omicron تا اواسط ماه با موارد دلتا برابری می‌کند. بیش از 73 درصد موارد در لندن در حال حاضر توسط گزینه جدید ایجاد شده است.

انتظار می رود که ایالات متحده ببیند افزایش مشابه در مورد Omicron، شروع از نیویورک و سپس به شهرهای دیگر که به خوبی سفر می کنند. به گفته آنتونی فائوچی، رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، علیرغم ممنوعیت‌های سفر برای خرید زمان، ظاهراً این گزینه به ایالات متحده گسترش یافته است. تنها یک سوم از 43 مورد اول گزارش شده در ایالات متحده توسط CDC، افرادی بودند که به خارج از کشور سفر می کردند. او جهش زمستانی را برای ایالات متحده "غیرقابل اجتناب" خواند.

دین، گفت: «در حال حاضر من شاهد آرامش قبل از طوفان هستم. روشل والنسکی، مدیر CDC، پیشنهاد کرده است که ممکن است در ژانویه اوج در ایالات متحده باشد.

شایان ذکر است که ایالات متحده همچنان در حال جهش رو به رشد در دلتا است و به طور متوسط ​​روزانه حدود 1200 نفر بر اثر COVID-19 جان خود را از دست می دهند. بسیاری از بیمارستان‌ها در حال حاضر فشار بیش از حد را گزارش می‌کنند، با توجه به داده‌های فدرال، 79 درصد از تخت‌های مراقبت‌های ویژه قبلاً اشغال شده‌اند - و همه اینها قبل از اینکه Omicron واقعاً به اندازه کافی گسترش یابد تا تأثیر بگذارد.

از آنجایی که بیمارستان‌ها در حال حاضر پر شده‌اند، دانشمندان هشدار می‌دهند که هیچ چیز خوبی نمی‌تواند از گزینه‌ای که با سرعتی که Omicron به نظر می‌رسد انتقال می‌دهد به دست بیاید.

واکسن ها

یکی از خبرهای بد درباره Omicron توانایی آن در مبارزه با ایمنی در برابر عفونت ها و واکسن های گذشته است: برای مثال، "اکثریت قریب به اتفاق" افراد در این جشن کریسمس بسیار گسترده نروژی، طبق تحقیقات در مورد این حادثه، به طور کامل واکسینه شده اند. . از 43 مورد اول در ایالات متحده، 34 مورد کاملاً واکسینه شدند و 14 مورد واکسن تقویت کننده یا مکمل دریافت کردند.

به گفته فاوچی، در مجموع، در جایی که واکسن‌های Pfizer-BioNTech که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند هنوز حدود 70 درصد در برابر عفونت انواع قدیمی‌تر مؤثر هستند، به نظر می‌رسد که آنها تنها حدود 33 درصد در برابر عفونت Omicron مؤثر هستند. بر اساس یک مطالعه بریتانیایی، واکسن AstraZeneca که به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود، از نظر اثربخشی ناچیز است. آزمایش‌ها با آنتی‌بادی‌های انسانی با واکسن‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها 20 تا 40 برابر کمتر از سایر انواع آنتی‌بادی‌های Omicron فعال هستند. این کمتر از سطوحی است که محافظت در برابر اولین ابتلا به ویروس در نظر گرفته می شود.

با این حال، آنتی بادی ها تنها دفاع سیستم ایمنی در برابر COVID-19 نیستند. به نظر می رسد سایر قسمت های سیستم ایمنی بدن که توسط واکسن ها تقویت می شود محافظت کننده باقی می مانند. خبر خوب مهم در مورد واکسن‌ها و Omicron این است که واکسن‌ها، اگرچه از عفونت کووید ناشی از Omicron جلوگیری نمی‌کنند، اما به نظر می‌رسد که در برابر بیماری‌های جدی و بستری شدن در بیمارستان موثر باقی می‌مانند. به نظر می رسد که این برای عکس J&J و همچنین برای mRNA که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد صادق باشد.

جف زینتس، پادشاه کاخ سفید روز جمعه گفت: «اگر واکسینه شده باشید، می‌توانید آزمایشتان مثبت باشد، اما اگر به کووید مبتلا شوید، احتمالاً مورد شما بدون علامت یا خفیف است».

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که تزریق تقویت‌کننده بیشتر محافظت واکسن را در برابر عفونت باز می‌گرداند، با سطح آنتی‌بادی که پس از حدود یک هفته یا بیشتر به سطوح محافظتی بازمی‌گردد. با این حال، تا کنون تنها حدود 40 درصد از بزرگسالان واجد شرایط در ایالات متحده تقویت کننده دریافت کرده اند.

شدت بیماری

به نظر می رسد برخی از مطالعات اولیه نشان می دهد که ویروس Omicron به احتمال زیاد باعث موارد خفیف می شود. اما سوالات جدی در بالای این یافته های اولیه نهفته است. اول اینکه: آیا آنها حقیقت دارند؟ شواهد اولیه از آفریقای جنوبی، جایی که این نوع برای اولین بار مشاهده شد، نشان می دهد که این امر به طور متوسط ​​به بستری شدن و مصرف اکسیژن کمتر در بیمارستان نسبت به پرش های قبلی منجر شده است. بیشتر بیماران Omicron در بیمارستان استیو بیکو / شهرستان Tshwane در پرتوریا، به طور قابل توجهی، به دلیل مشکلاتی غیر از COVID-19 مراجعه کردند.

ترفند این است که این بیماران اکثراً افراد جوان‌تری هستند که به طور طبیعی احتمال ابتلا به یک بیماری خفیف کرونا را دارند و در آفریقای جنوبی احتمال ابتلا به عفونت‌های قبلی که محافظت در برابر یک بیماری جدی را ارائه می‌دهد، بیشتر است. در مورد واکسیناسیون قبلی هم همینطور. یک مطالعه دانمارکی بر روی 785 مورد Omicron - سه چهارم آنها واکسینه شده یا تقویت شده - تنها 9 مورد بستری شدن در بیمارستان را گزارش کرد که در میان آنها تنها یک مورد در بخش مراقبت های ویژه بود. مشخص نیست که نوع یا واکسن عمدتاً باعث این میزان کم بیماری شدید شده است یا خیر.

در این گزارش که در این هفته منتشر شد، آمده است: این بخشی از مشکل بزرگ‌تر در ارزیابی شدت بیماری ناشی از Omicron است: این بیماری نسبت به هر گزینه قبلی، افراد بیشتری را با مقداری مصونیت، خواه از واکسن‌ها یا عفونت‌های گذشته، دوباره آلوده می‌کند. توسط ویلیام هاناج از هاروارد و همکارش رابی باتاچاریا از بیمارستان عمومی ماساچوست.

علاوه بر این، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ها معمولاً از گزارش‌های اولیه حدود دو تا سه هفته عقب‌تر است، که انواع گمانه‌زنی‌های اولیه را در مورد نوع دیگری ایجاد می‌کند که تنها چند هفته است در سراسر جهان در گردش بوده است.

روز جمعه، والنسکی، مدیر CDC، ایده یک بیماری خفیف تر را به برخی از این دلایل زیر سوال برد. وی گفت: ما در بین افرادی که واکسینه شده و تقویت شده اند مواردی از Omicron دیده ایم و معتقدیم که این موارد به دلیل محافظت از واکسن خفیف تر یا بدون علامت هستند.

سوال دوم این است که آیا مهم است یا خیر: حتی اگر Omicron موارد نسبتاً خفیف‌تری ایجاد کند، با دو برابر شدن سریع پرش، این گزینه همچنان می‌تواند به موارد شدیدی منجر شود که بیمارستان‌های پراسترس در ایالات متحده را بیش از حد تحت فشار قرار دهد.

این بیماری همه گیر ارتباط قوی بین بیمارستان های شلوغ و مرگ و میر بالا در ایالات متحده، اسرائیل و اروپا را نشان داد. این نگرانی از یک جهش وحشتناک در ماه ژانویه را در ایالت هایی که واکسن ها پایین است و بیمارستان ها در حال حاضر تحت فشار هستند، افزایش می دهد.

زینتز گفت: "برای افرادی که واکسینه نشده اند، انتظار دارید زمستانی با بیماری جدی و مرگ داشته باشید." "واکسن بزن."

این یک داستان در حال تکامل است، لطفاً برای به روز رسانی دوباره بررسی کنید.

بیشتر در مورد آن


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن