مادر 85 ساله من با واکسن سه گانه به کووید مبتلا شد. مرتب سازی پزشکی دکتر او را بی فایده کرد.

[ad_1] در دو سال گذشته، زمانی که کووید-19 به زور زندگی 840000 آمریکایی را نابود کرد، در مورد تنش‌هایی خواندم

توسط DOSTEMANSALAM در 25 دی 1400
[ad_1]

در دو سال گذشته، زمانی که کووید-19 به زور زندگی 840000 آمریکایی را نابود کرد، در مورد تنش‌هایی خواندم که این بیماری همه‌گیر بر پزشکان و پرستاران ما تحمیل کرده است. اما من تا ماه گذشته که هر دو والدین مسن من COVID-19 را دریافت کردند، کاملاً از طناب مالیده شده ای که سیستم مراقبت بهداشتی ما است قدردانی نکردم.

تماسی که نزدیک به دو سال از آن می ترسیدم صبح روز 27 دسامبر 2021 از مادرم دریافت کرد و علائم آن بسیار آشنا بود: سرفه، مشکل در تنفس، فشار قفسه سینه، بدن درد و خستگی.

بعد از یک مشاجره 10 دقیقه ای که در آن او سعی کرد مرا متقاعد کند که این بدترین سرماخوردگی است که تا به حال داشته است، من پیروز شدم و او آزمایش کووید-19 داد. مثبت بود.

وقتی مادرم در دهه 1980 شروع به تدریس در دانشگاه کرد، شروع به استفاده از بیمارستان دانشگاه برای اهداف پزشکی خود کرد. با توجه به اینکه بیمارستان رتبه بالایی دارد، مطمئن بودم که عفونت مادرم به کووید-19 با درمان پزشکی عالی مواجه خواهد شد. پسر من اشتباه کردم؟

مشکل درمان

مشکلات از زمانی شروع شد که مادرم با پزشکش تماس گرفت و متوجه شد که او در تعطیلات است. حق با اوست و دانشگاه گفت که با یک دکتر مخفی تماس خواهد گرفت. درعوض، تماس از سوی یک پرستار رسید، که اساساً به مادرم دستور داد که به بیمارستان نیاید مگر اینکه اتفاق فاجعه‌باری رخ دهد و اکسیژن خون او به زیر سطح ایمن کاهش یابد.

خاتمه دادن به واکسن جنون آمیز: پرستاران مبتلا به کووید مثبت در بیمارستان های ما هستند. اما دوره بایدن افراد واکسینه نشده را ممنوع می کند.

یک زن 85 ساله با سایر بیماری های جدی پزشکی یک عفونت ویروسی بالقوه کشنده دارد که می تواند به ریه های او حمله کند - و از فشار قفسه سینه شکایت کند - و هیچ کس علاقه ای به فشار دادن گوشی پزشکی به قفسه سینه او برای گوش دادن ندارد؟

وقتی مشخص شد که ما نمی‌توانیم روی بیمارستان بیش از ترتیب دادن ملاقات با اورژانس حساب کنیم «تا قبل از اینکه به سیمان برخورد کنی، تو را بگیرم»، درگیر شدم. من نسخه‌ای برای Paxlovid، یک قرص Pfizer که اخیراً توسط FDA تأیید شده و به نظر می‌رسد در درمان COVID-19 بسیار مؤثر است، پیشنهاد کردم.

پست ها در صندوق ورودی شما: خلاصه ای از دیدگاه های ما در مورد رویدادهای جاری هر روز دریافت کنید

پرستاری که با او صحبت کردم ظاهراً چیزی در مورد آن نمی دانست، اما روز بعد با من تماس گرفت و گفت که دارو محدود است و دکتر هیچ کمکی برای تهیه آن نمی تواند انجام دهد.

من همچنین پرسیدم که آیا دکتر می‌تواند ترتیبی دهد که مادرم تحت درمان با آنتی‌بادی مونوکلونال قرار گیرد، که عمدتاً به نجات جان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در زمان ابتلا به کووید-19 نسبت داده می‌شود و یک سال است که در دسترس عموم قرار گرفته است. آنجا بود که همه چیز از مسیر خود خارج شد.

درمان آنتی بادی مونوکلونال

پرستار گفت که سن و سلامتی مادرم او را برای درمان واجد شرایط می‌کند، اما محدودیت‌های موجود به این معنی است که نسخه پزشک کافی نیست. باید به گروهی از پزشکان ارجاع داده می شد که تصمیم می گرفتند به کدام بیماران داروی نجات بخش داده شود. او ارجاع داد و به ما اطمینان داد که ظرف 24 ساعت با تیم درمان صحبت خواهیم کرد.

بعد 24، 48، 72، 96 ساعت گذشت و حرفی از افرادی که اجازه درمان با آنتی بادی های مونوکلونال را می دهند، نبود. هر روزی که می گذشت یک عذاب عاطفی بود زیرا درمان در طول زمان بین عفونت و تزریق اثربخشی خود را از دست داد. حتی تماسی که می گفت «ما 50 نفر جلوی مادرت داریم، پس درمان او سه روز نمی شود» قابل درک است.

تا اواسط هفته، پدرم نیز با همین علائم بیمار شد. تقریباً دو ساعت تماس تلفنی از او صرف شد تا آزمایش PCR را در پارکینگ ترتیب دهد. پدرم را هم برای درمان آنتی بادی فرستادند.

با گذشت روزها، ایمیلی فرستادم و با پرستاری که در تعطیلات برای پزشک پدر و مادرم از بیماران شعبده بازی می کرد، تماس گرفتم. او همدل بود، اما گفت که نمی تواند هیچ اطلاعات تماسی برای گروه آنتی بادی مونوکلونال ارائه دهد. او به من گفت صبور باش و مطمئن شو که تماس گرفته شده است. او همچنین به من گفت که دکتر مادرم برای دیدن او تماس می گیرد. یک هفته بعد حتی یک تماس هم نیامد.

پیشنهادی برای مراجعه به وب سایت Michigan.gov بود که بیش از 100 لیست از مراکز درمان آنتی بادی مونوکلونال در سراسر ایالت داشت. و به این ترتیب کار من با ساعت‌های بی‌شماری موسیقی در آسانسور، ارسال پیام‌های صوتی و ترجمه‌های تلفنی آغاز شد که به قطع ارتباط ختم شد - همه این‌ها در تلاشی برای ارائه درمانی بالقوه نجات‌بخش برای والدینم بودند.

مایکل جی.  استرن

مایکل جی. استرن

در نهایت مرکزی را پیدا کردم که به ما پیشنهاد درمان داد. فرقی نمی کند تقریباً 70 مایل دورتر بود یا سال نو، ما رفتیم. و با اینکه آزمایش PCR پدرم هنوز برنگشته بود، به بیمارستان گفتم که مثبت است چون نمی‌خواستم فرصت را از دست بدهم. در حالی که او در حال تزریق بود، آزمایش مثبت آمد. اگرچه من فوق‌العاده از امکاناتی که او را معالجه می‌کنند سپاسگزارم، اما آنها یک درمان قدرتمند کووید را به بیمار بدون تست مثبت COVID-19 ارائه کردند.

در رویکرد خود نسبت به بیماری همه گیر تجدید نظر کنید

من متوجه شدم که سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده تحت محاصره نسخه بسیار اعتیادآور omicron است، که حتی افراد دارای واکس سه گانه مانند والدین من را منزجر می کند. اما در حال حاضر، مراقبت های بهداشتی آمریکا شبیه غرب وحشی است.

من بیشتر تقصیرها را به طور قاطع بر دوش ضد واکسن ها می اندازم. افرادی که ماسک های خود را به عنوان بند چانه می زنند، از نزدیک دنبال می شوند. اما صادقانه بگویم، دولت جو بایدن تا حدودی مقصر است.

من از ترامپ انتقاد کردم که از قانون تولید دفاعی (DPA) به طور موثر برای مجبور کردن شرکت‌های خصوصی به تولید تجهیزات حفاظت شخصی بیشتر در مراحل اولیه همه‌گیری استفاده نمی‌کند. در حالی که بایدن بسیار تهاجمی‌تر از ترامپ از DPA استفاده می‌کند، دسترسی به درمان‌های نجات‌دهنده کووید نباید شبیه یک قسمت از بازی‌های گرسنگی باشد.

همه کیت های آزمایش کووید-19 کجا هستند؟ آمریکا از عملیات Warp Speed ​​به سرعت حلزون بایدن در آزمایشات کووید حرکت کرده است

و فقط داروها نیستند که کمبود دارند. چند هفته پیش به پنج داروخانه رفتم تا در خانه آزمایش کووید را بدهم. قفسه‌ها شبیه چیزی بودند که در Best Buy پیدا می‌کردید، 5 دقیقه قبل از بسته شدن در جمعه سیاه. در راه خانه از کنار یک رستوران ایتالیایی با صف حدود 30 نفر گذشتم. من عاشق غذاهای ایتالیایی هستم و به این فکر کردم که برای شام برگردم تا ببینم چرا اینقدر محبوب است. به نظر می رسد که 30 نفر در واقع در صف یک سایت پاپ آپ برای آزمایش کووید در همسایگی هستند. در حالی که کاخ سفید نیم میلیارد آزمایش کووید را خریداری کرده است تا در این ماه به صورت رایگان توزیع شود، آزمایش های خانگی باید در اولویت قبلی قرار می گرفت.

در حال حاضر پدر و مادرم ثابت به نظر می رسند. اما از بدبختی من درس بگیرید: قبل از اینکه بیمار شوید، شبکه ای از خانواده و دوستان ایجاد کنید که موافقت می کنند در صورت ابتلا به کووید به شما کمک کنند. اگر بیمار باشی، قدرت نخواهی داشت.

و هشدار دهید: در این زمان از تریاژ پزشکی، مردم نمی توانند برای ارائه مراقبت های بهداشتی ایمن به پزشکان و بیمارستان های خود اعتماد کنند. اگر وکیل پزشکی نداشته باشید، شما دچار مشکل شده اید.

مایکل جی. استرن، یکی از اعضای هیئت مدیره USA TODAY، به مدت 25 سال دادستان فدرال در دیترویت و لس آنجلس بوده است. او را در توییتر دنبال کنید: @ MichaelJStern1.

می‌توانید نظرات مختلفی را از هیئت مدیره ما و سایر نویسندگان در صفحه اول Opinion در توییتر بخوانید @usatodayopinion و در خبرنامه روزانه ما نظر. برای پاسخ به یک ستون، نظر خود را به letters@usatoday.com ارسال کنید.

این مقاله ابتدا در USA TODAY منتشر شد: از قرص های COVID تا آنتی بادی های مونوکلونال، درمان تریاژ بیمارستانی


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن