راهنمای نوشتن پایان نامه و دریافت مشاوره

هدف از رساله یا پایان نامه تولید یک مقاله اصلی از تحقیقات در مورد یک موضوع کاملاً مشخص است. معمولاً پایان نامه

توسط DOSTEMANSALAM در 26 دی 1399

هدف از رساله یا پایان نامه تولید یک مقاله اصلی از تحقیقات در مورد یک موضوع کاملاً مشخص است. معمولاً پایان نامه مهمترین کار مستقل در دوره کارشناسی است، در حالی که یک پایان نامه معمولاً با مدرک کارشناسی ارشد مرتبط است، اگرچه این اصطلاحات می توانند قابل تعویض باشند و ممکن است در کشورها و دانشگاهها متفاوت باشد.


شما برای این کار می توانید به سراغ یک موسسه انجام پایان نامه بروید.


چطوری بهترین موسسه پایان نامه نویسی را انتخاب کنیم؟


یک پایان نامه احتمالاً طولانی ترین و دشوارترین کاری است که دانشجو تاکنون به پایان رسانده است. با این حال، این کار می تواند یک کار بسیار سودمند باشد، زیرا دانشجو، برخلاف مقاله ها و سایر کارهای دیگر، می تواند موضوعی را که علاقه خاصی دارد انتخاب کند و با ابتکار عمل خود کار کند.


نوشتن یک پایان نامه به طیف وسیعی از مهارت های برنامه ریزی و تحقیقاتی نیاز دارد که در آینده شغلی شما و درون سازمان ها ارزش زیادی خواهد داشت.


موضوع و سوال پایان نامه باید به اندازه کافی متمرکز باشد تا بتوانید تمام داده های لازم را در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه، معمولاً حدود شش هفته برای برنامه های کارشناسی، جمع آوری کنید.


شما همچنین باید موضوعی را انتخاب کنید که قبلاً در مورد آن چیزی می دانید تا قبلاً یک مرجع برای جستجوی ادبیات و درک و علاقه به تئوری موضوع خود داشته باشید.


روش نوشتن پایان نامه ارشد و دکتری


روش های زیادی برای نوشتن یک رساله یا پایان نامه وجود دارد. موسسه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد به تمامی این روش ها اشراف دارد. بیشتر دانشگاه ها و کالج ها راهنمایی های بسیار خاصی را در مورد رویکرد ترجیحی دانشجویان خود ارائه می دهند.


این صفحه و آنهایی که در ادامه می آیند، به منظور ارائه ایده هایی در مورد چگونگی انجام بررسی ادبیات، و سپس نوشتن هر یک از بخشهای مختلف پایان نامه خود در غیاب، یا علاوه بر هر گونه راهنمای خاص از طرف دانشگاه شما


سازماندهی پایان نامه ارشد


هر چقدر بهترین موسسه انجام پایان نامه ارشد سازمان یافته عمل کند، نوشتن پایان نامه یکی از چالش برانگیزترین کارهایی است که تاکنون انجام داده اید.


به صفحات ما در زمینه سازماندهی مهارتهای زمان مطالعه و سازماندهی، و همچنین مهارتهای مدیریت پروژه و برنامه ریزی پروژه نگاهی بیندازید تا به شما ایده هایی درباره نحوه سازماندهی وقت و انرژی خود برای کار پیش رو ارائه دهید.


ساختار کلی پایان نامه ارشد


مانند مقاله علمی برای انتشار مجله، رساله ها عموماً از یک ساختار نسبتاً استاندارد پیروی می کنند. صفحات زیر به نوبه خود درباره هر یک از این موارد بحث کرده و در مورد نحوه تهیه و نوشتن هر یک از آنها توصیه های دقیق تری ارائه می دهند:



  • پیشنهاد پژوهش

  • معرفی

  • بررسی ادبیات


  • روش شناسی

  • نتایج و بحث

  • نتیجه گیری و بخشهای اضافی


به ویژه برای برنامه های کارشناسی ارشد، دانشگاه شما ممکن است درخواست کند که پایان نامه شما در بخشهای جداگانه ارائه شود، نه به عنوان یک سند واحد. خرابی که اغلب مشاهده می شود سه برابر است:


مقدمه و / یا پروپوزال پژوهشی، که باید سوال تحقیقاتی را که قصد دارید کاوش کنید، ارائه دهد و ایده هایی درباره چگونگی انجام این کار ارائه دهد. اگر آن را به عنوان یک پروپوزال پژوهشی ارائه دهید، کاملاً اسکی خواهد بود زیرا فرصتی برای بررسی کامل ادبیات نخواهید داشت، اما باید حداقل شامل برخی مبانی نظری و یک ایده منطقی از دلیل اینکه می خواهید مطالعه کنید، باشد.


آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن