در شهر کوچک وایومینگ، بیل گیتس به شدت به انرژی هسته ای متکی است

[ad_1] کمرر، وایومینگ (AP) - در این شهر خواب آلود وایومینگ، که برای بیش از یک قرن متکی به زغال سنگ بوده است،

توسط DOSTEMANSALAM در 28 دی 1400
[ad_1]

کمرر، وایومینگ (AP) - در این شهر خواب آلود وایومینگ، که برای بیش از یک قرن متکی به زغال سنگ بوده است، شرکتی که توسط فردی که رایانه شخصی را متحول کرد، یک پروژه جاه طلبانه را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی راه اندازی کرده است: راه اندازی مجدد انرژی هسته ای در کل کشور

تا همین اواخر، کمرر برای چیزی جز اولین فروشگاه JC Penney و حدود 55 میلیون سال فسیل ماهی در معادن زیر جاده شناخته شده بود.

سپس در ماه نوامبر، شرکتی که توسط بیل گیتس، TerraPower، تأسیس شد، اعلام کرد که کمرر را به عنوان یک راکتور هسته‌ای غیر سنتی خنک‌شده با سدیم انتخاب کرده است که کارگران یک نیروگاه محلی زغال‌سنگ را که به زودی تعطیل می‌شود، جذب می‌کند.

این پروژه نمایشی در حالی انجام می شود که بسیاری از ایالت های ایالات متحده پدیده هسته ای را پاسخی برای پر کردن شکاف به عنوان گذار از زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می دانند.

بسیاری از ساکنان کمرر، جایی که جمعیت 2700 نفری آن از دهه 1990 تغییر چندانی نکرده است، پروژه TerraPower را به عنوان یک تقویت اقتصادی بسیار مورد نیاز می‌دانند زیرا نیروگاه ناتون در سال 2025 بسته می‌شود. این نیروگاه حدود 230 و یک معدن که زغال‌سنگ را تامین می‌کند، کار می‌کند. منحصراً به کارخانه - و همچنین در صورت عدم یافتن مشتری دیگری در خطر تعطیلی است - تقریباً 300.

کن اسپیرز، کارگر 69 ساله بازنشسته معدن زغال سنگ که خانواده اش برای نسل ها به معدن و نیروگاه وابسته بوده اند، می گوید: "کمرر به چیزی نیاز دارد وگرنه به زباله دانی تبدیل می شود."

اسپیرز در میان گروهی از مردانی بود که اخیراً در یک بار در مرکز شهر گرامپیز، در نزدیکی پارکی با مجسمه جیمز کش پنی و اولین فروشگاه او جمع شده بودند. آن‌ها در نزدیکی یک پیانوی عتیقه و تابلوهایی با مضمون «بیا برویم براندون» و «ترامپ 2020 دیگر گاو نر نیست...» بیلیارد بازی کردند.

کمرر شهری عجیب با پنجره‌ها و تپه‌های قدیمی است، به جز گردشگران معمولی که مسیری آرام‌تر و دیدنی‌تر را به سمت پارک‌های ملی گراند تتون و یلوستون طی می‌کنند. ساکنان با افتخار در مورد میراث زغال سنگ، شیوه زندگی آرام و دسترسی آسان به زمین های باز که در آن می توانند شکار، شکار و پیاده روی کنند صحبت می کنند. رودخانه ای که در زمستان یخ زده است از میان شهر در نزدیکی خط راه آهنی می گذرد که از محله های خانه های قدیمی پایین تپه است، جایی که خانواده های آهو هنگام غروب آفتاب در آن پرسه می زنند.

وایومینگ تا به امروز دارای بزرگترین صنعت زغال سنگ در ایالات متحده است. ترامپ در سال‌های 2016 و 2020 با وعده‌هایی مبنی بر حمایت از استخراج زغال‌سنگ، این ایالت را با برخی از بالاترین سود خود، نزدیک به 70 درصد، به دست آورد.

با این حال، نگرانی‌ها در مورد نیروگاه هسته‌ای غیرعادی TerraPower که جایگزین زغال‌سنگ می‌شود، در شهر کوچک و دور از ذهن به نظر می‌رسد.

اسپیرز با پوشیدن ژاکت استتار و کلاه دانشگاه وایومینگ با نشان اسب و سوار گفت: «این چیزی شبیه چرنوبیل نیست. کمرر به چیزی نیاز دارد.

صنعت هسته‌ای آمریکا راکد است و 20 درصد ظرفیت این کشور را برای یک دهه در بحبوحه فرآیند پرهزینه و زمان‌بر ساخت نیروگاه‌های بزرگ هسته‌ای متعارف فراهم می‌کند.

فقط یک پروژه هسته ای تجاری جدید، Watts Bar No. 2 از اداره دره تنسی در طول 25 سال گذشته به صورت آنلاین در ایالات متحده ظاهر شده است.

TerraPower می گوید با خنک کردن راکتور کمرر با سدیم مایع، فلزی که در دماهای بسیار بالاتر از آب می جوشد و بسیار بالاتر از دمای اتاق جامد می شود، نیروگاه نسبتا کوچک 345 مگاواتی آن که می تواند انرژی حدود 345000 خانه را تامین کند، ایمن تر و ارزان تر خواهد بود. نسبت به نیروگاه های هسته ای معمولی که با آب خنک می شوند. کارخانه Natrium این شرکت از یک سیستم ساده‌تر و ارزان‌تر از مایع خنک‌کننده بدون فشار و دریچه‌های مستقل از الکتریسیته برای جلوگیری از شکافتن در مواقع اضطراری استفاده خواهد کرد.

رویکرد جدید نیست. روسیه دارای یک راکتور تجاری خنک‌شده با سدیم است که از سال 2016 ظرفیت کامل دارد و چنین پروژه‌هایی در ایالات متحده آزمایش شده‌اند.

TerraPower قصد دارد نیروگاه خود را برای شبکه در حال رشد انرژی های تجدیدپذیر امروزی مفید کند. یک باتری نمکی به نیروگاه اجازه می دهد تا با جبران قطعی برق در زمانی که باد نمی وزد و خورشید نمی تابد، تولید برق مورد نیاز خود را افزایش دهد.

کریس لوسکو، رئیس و مدیر عامل TerraPower، گفت: "در واقع باید یک راکتور مفیدتر برای شبکه ای فراهم کند که انرژی باد و خورشیدی بسیار بیشتری نسبت به گذشته دارد."

او گفت که در اوج ظرفیت، این نیروگاه می تواند 500 مگاوات برق تولید کند که برای 500,000 خانه کافی است.

لوسک گفت که این پروژه تا 4 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت که نیمی از آن مربوط به وزارت انرژی ایالات متحده است، اما هزینه ها باید با افزایش تقاضای کربن و ساخت بیشتر کاهش یابد.

«اگر بتوانیم نشان دهیم که نیروگاه را می توان با قیمت مقرون به صرفه و به موقع ساخت، حتی قبل از شروع اولین راکتور برای ساخت راکتورهای سدیم اضافی سفارش خواهیم داشت. لوسک گفت: تقاضای زیادی برای این نوع قدرت در دهه 1930 وجود خواهد داشت.

یک اشکال: سوخت کارخانه، حداقل در ابتدا، باید از روسیه تامین شود. این نیروگاه به سوخت اورانیوم غنی شده تا 20 درصد، چهار برابر بیشتر از نیروگاه های هسته ای معمولی نیاز دارد. در حال حاضر، ایالات متحده سوخت را تا این حد برای انرژی تجاری غنی نمی کند.

لوسک گفت در این رابطه حدود یک پنجم سوخت هسته ای متعارف نیز وارد می شود.

تا کنون، نگرانی های کمی در وایومینگ در مورد این پروژه وجود دارد. شورای هوای آزاد وایومینگ، با اشاره به کاهش هزینه های خورشیدی و بادی، گفت که تاسیسات هسته ای گران باقی مانده اند و نیروگاه های سرد شده با سدیم در سایر کشورها نشت داشته اند که منجر به آتش سوزی و تعطیلی شده است.

بین بازی های بیلیارد در بار Grumpies، کلت کوینتارد، کارگر 30 ساله معدن زغال سنگ، گفت که او کمتر از دیگران متقاعد شده است که نیروگاه هسته ای سود زیادی برای جامعه دارد.

او می ترسد که بسیاری از کارگران تمام وقت کارخانه برای آموزش های لازم به خارج از شهر بیایند، در حالی که دیگران در شهرهای بزرگتر زندگی می کنند و به سر کار می روند. او آماده آموزش برای کار در نیروگاه هسته‌ای است، اما گفت که به احتمال زیاد به عنوان مکانیک دیزل به محل کارش برمی‌گردد، که مانع از دیدن دختر ۲ ساله‌اش هر شب می‌شود.

کوئینتارد گفت: «فکر نمی‌کنم این جامعه از آن سود ببرد، همانطور که بسیاری از مردم فکر می‌کنند. "تغییر رخ خواهد داد، مهم نیست چه باشد. هیچ کاری نمی توانیم بکنیم.»

کریستال بوون، کارمند Rocky Mountain Power، چنین نگرانی‌ای ندارد و می‌گوید این کارخانه باید به او و سایر افراد دارای Rocky Mountain Power اجازه دهد تا برای کار در کارخانه جدید نقل مکان کنند. بوون گفت که تحقیقات آنلاین او در مورد فناوری هسته ای هرگونه نگرانی را برطرف کرده است.

بوئن، یک کارگر مزدبگیر که تمام عمر خود را در جامعه زندگی کرده است، می گوید: «در سال 2019 وقتی شنیدیم که سرنوشت کارخانه آنقدرها هم که فکر می کردیم طولانی نبود، بسیار تکان دهنده بود. "من نمی خواستم ترک کنم. من اینجا بچه دارم من اینجا پدر و مادری دارم و ایده نقل مکان به جای دیگر بسیار ترسناک بود.

وی افزود: نمی دانم اگر نیروگاه و معدن زغال سنگ را از دست می دادیم کمرر زنده می ماند یا خیر. شاید به تازگی تبدیل به شهر ارواح شده باشد.»

راجر هولت، مدیر کارخانه زغال سنگ ناتون، گفت که TerraPower متعهد به آموزش کارگران است تا هر کسی که علاقه مند است بتواند در هنگام افتتاح نیروگاه هسته ای برای کار در آن نقل مکان کند.

کمرر سه شهر دیگر وایومینگ را برای نیروگاه هسته ای شکست داد: راک اسپرینگز مجاور، ژیلت در شمال شرقی ایالت غنی از زغال سنگ و گلنراک در شرق مرکزی وایومینگ. به گفته TerraPower، کارمندان کارخانه ناتون با تجربه در تجهیزاتی مانند ژنراتورهای مورد استفاده در نیروگاه های زغال سنگ و هسته ای دلیل اصلی استقرار این نیروگاه در کمرر بودند.

شهردار Bill Tech گفت: این کارخانه پس از سال ها باقی می ماند - سال 2028 ارزیابی فعلی است - اما در حال حاضر علاقه به املاک و مستغلات را برانگیخته است و "نفس جدیدی در شهر می بخشد".

شهرت گیتس به عنوان حامی جهانی توسعه و توزیع واکسن - علیه کووید-19، مالاریا و سایر بیماری‌هایی که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان کشته‌اند - همچنین در وایومینگ، کشوری به شدت محافظه‌کار در میان کمترین واکسینه‌شده‌ها در برابر ویروس کرونا، بدبینی او را برانگیخت.

گیتس، یکی از بنیانگذاران معروف مایکروسافت، TerraPower مستقر در واشنگتن را در Bellevue در سال 2008 راه اندازی کرد و رئیس هیئت مدیره است. وقتی در مورد میلیاردر سوال شد، اکثر مردم شهر زبان خود را حفظ کردند.

تک وقتی از او پرسیدند خندید و گفت که نمی‌خواهد "بیل گیتس را بفهمد" و گفت "همه می‌دانند بیل گیتس کیست" و یادآور شد که دولت ایالات متحده نیمی از پروژه را پرداخت خواهد کرد.

تک گفت: "او پولش را در آن گذاشت و تمام شد."

گیتس و تک روی یک چیز توافق دارند: کارخانه سدیم برنامه ریزی شده TerraPower می تواند کلید انرژی پاک تر نه تنها برای کمرر و وایومینگ، بلکه برای جهان باشد.

تک که خود را محافظه‌کار توصیف می‌کند، می‌گوید: «فکر نمی‌کنم همه چیز سبز شود. اما من کاملاً طرفدار حفاظت از محیط زیست هستم. اگر ما به طبقه پایین برویم تا بخشی از صرفه جویی و بهبود محیط زیست خود باشیم، من با آن موافقم.

____

گروور از شاین گزارش داد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن