دختر 14 ساله مکزیکی به دلیل فرار از مراسم عروسی در زندان

[ad_1] مرکز حقوق بشر Tlachinollanیک دختر 14 ساله هفته گذشته پس از فرار برای فرار از مراسم عروسی که برای آن خر

توسط DOSTEMANSALAM در 15 آذر 1400
[ad_1]
مرکز حقوق بشر Tlachinollan

مرکز حقوق بشر Tlachinollan

یک دختر 14 ساله هفته گذشته پس از فرار برای فرار از مراسم عروسی که برای آن خریده شده بود، به زندان افتاد.

این دختر که در مطبوعات محلی تنها با نام آنایلی "ن" معرفی شده است، مجبور شد با همسایه ای در ایالت گوئررو مکزیک ازدواج کند که خانواده او برای خرید دستی برای او 200000 پزو (حدود 9300 دلار) پیشنهاد کردند.

مادر آنائیلی پول را پذیرفته بود و خانواده همسایه باندی را اجیر کرده بودند، یک گاو را ذبح کرده بودند و برای جشن عروسی که دوشنبه گذشته برگزار می شد، آماده شده بودند. در مجموع، والدین داماد آینده حدود 56000 پزو (2600 دلار) برای آماده شدن برای عروسی هزینه کردند.

اما Anayeli که یکی از اعضای محلی Mixtec است، هیچ کدام از اینها را نداشت. او در صبح زود «روز بزرگ» از خانه خانواده اش در روستای جویا رئال در جنوب غربی مکزیک فرار کرد و به خانه نزدیک دوست 15 ساله اش آلفردو «ن.

سفر یک زوج آمریکایی به کانکون با مرگ وحشتناکی در اتاق هتل به پایان می رسد

آبل باررا، مدیر مرکز حقوق بشر Tlachinollan واقع در گوئررو، در مصاحبه با The Daily Beast گفت: "او فکر می کرد خواهر بزرگترش ازدواج خواهد کرد، او هرگز فکر نمی کرد که ازدواج کند زیرا او خردسال بود."

وقتی عنایلی متوجه شد که سرنوشت خواهرش نیست بلکه عروس است، «با وجود اینکه مادرش قبلاً موافقت کرده بود، بدون اطلاع کسی فرار کرد. [on the price] باررا گفت و هزینه هایی که پدر داماد پرداخت کرده است.

"هیچ کدام از اینها به دختر علاقه ای نداشت. او فقط می‌خواست آزادی، زندگی و امنیت خود را حفظ کند. باررا گفت که اگرچه طبق قانون مکزیک در سال 2019 از نظر فنی غیرقانونی است، اما ازدواج های ترتیب داده شده برای خردسالان هنوز در میان خانواده های ساکن در مناطق روستایی رایج است.

باررا گفت، هنگامی که یک دختر خریداری می شود، خانواده ای که برای آنها پول پرداخت کرده است "با او به عنوان یک شی رفتار می کند." او باید کار کند، باید غذا بپزد، باید تمیز کند، باید به مزرعه برود و اگر کشاورزی شروع کند، پول به او پرداخت نمی شود، بلکه به پدر شوهرش پرداخت می شود. قانون، "باررا گفت.

مارینا رینا آگیلار، مدیر اجرایی انجمن گوئررو علیه خشونت علیه زنان، به دیلی بیست گفت که شکستن هنجارهای اجتماعی با فرار و امتناع از قرار گرفتن "بخشی از سنتی که دختران زیر سن قانونی را در جامعه خود مجبور به ازدواج می کند، به شجاعت زیادی نیاز داشت. با توافق بستگان خود برای پول [or] کالاها یا چیزهایی مانند آبجو، گاو یا حیوانات دیگر."

با ناپدید شدن عروس کودک، خانواده داماد از افسران پلیس عمومی جویا رئال خواستند تا آنایلی را ردیابی کنند. آنها دهکده کوچک را جارو کردند، آنائلی و آلفردو را در مخفیگاه پیدا کردند و آنها را به زندان فرستادند.

"که در [indigenous] بارارا که همچنین یک انسان شناس متخصص در فرهنگ محلی است، گفت: هیچ کس در جامعه وجود ندارد که مراقب حقوق دختران باشد. «مردان کسانی هستند که عدالت را اجرا می کنند، پیرمردها زیرا فرهنگ مردسالارانه وجود دارد. زنان نمی توانند از دختران محافظت کنند زیرا آنها نیز زندانی خواهند شد.

در طول شبی که در زندان گذراندند، به دو افسر پلیس نوجوان گفتند که آنائیلی باید تسلیم ازدواج شود یا 2600 دلاری که خانواده داماد قبلاً برای عروسی و جشن های مربوط به آن خرج کرده بودند را پس دهد.

پلیس محلی یک شکل مستقل و فرعی از اجرای قانون است که برای تأمین امنیت در مناطق منزوی مکزیک طراحی شده است، جایی که پلیس فدرال یا ایالتی حضور کمی دارد یا وجود ندارد. آگیلار گفت، به این ترتیب، کارمندان در شهرهای کوچک و روستاها گاهی اوقات به صورت یک جانبه عمل می کنند زیرا آنها در برابر یک مقام بالاتر پاسخگو نیستند. او پلیس محلی را به سوء استفاده از قدرت خود با "عادی سازی آداب و رسوم ناقض حقوق بشر دختران و زنان" متهم کرد، علیرغم قوانین موجود در کتاب های ممنوعیت ازدواج کودکان زیر سن قانونی.

«پلیس عمومی وقتی تصمیم به نتیجه گیری آنایلی گرفت، [are] آگیلار گفت، نادیده گرفتن چارچوب قانونی که آنها باید دنبال کنند و اجرا کنند... عدم انجام این کار آنها را مجرمانی می کند که قانون را زیر پا می گذارند.

تا صبح سه شنبه، اعضای مرکز Tlachinollan در Barrera، پلیس ایالتی و نمایندگان دفتر دادستان منطقه ای به جویا رئال رسیدند تا اطمینان حاصل کنند که نوجوانان از زندان آزاد خواهند شد. برای ایمنی خود، این دو به عنوان بخشی از سیستم کلی توسعه خانواده مکزیک تحت حفاظت قرار گرفتند. [known as DIF for its acronym in Spanish].

نیل آریاس ویتینیو، وکیلی که به آزادی دختر کمک کرد، گفت: «پرونده آنائلی بسیار پیچیده است. به گفته ویتینیو، یکی از عوامل پیچیده این است که Anaeli فقط به زبان Mixtec معروف به Tu'un Savi صحبت می کند.

ویتینیو گفت: «وضعیت با او بسیار سخت بود، زیرا او یک دختر تک زبانه و بی سواد است که حتی حداقل تحصیلات را هم ندارد. «وقتی با او صحبت کردیم، متوجه شدیم که او بسیار مطمئن است. او به سختی یک کلمه با ما صحبت می کرد، بیشتر اوقات سکوت می کرد."

باررا، مدیر مرکز، گفت: "همه اینها باید در چارچوب فقر شدید" در جوامع محلی به حاشیه رانده شده که توسط دولت مورد بی توجهی قرار گرفته اند درک شود.

«دولت این جوامع را فراموش کرده است. باررا گفت: نه راهی برای تحصیل در اینجا وجود دارد، نه راهی برای یافتن شغل، نه راهی برای توسعه هر گونه توانایی هنری، "و افزود که پدر آنائلی اخیرا توسط مهاجمان ناشناس کشته شده است و مادرش را ناامید کرده است تا از خانواده مراقبت کند.

او گفت که ازدواج های از پیش تعیین شده اغلب تنها راه نجات تلقی می شود، زیرا در غیر این صورت "دختران محکوم به زندگی در این شرایط اسفناک هستند."

گزارش اخیر یک روزنامه اسپانیایی کشور اشاره کرد که "هزاران" دختر زیر سن قانونی در مکزیک هر ساله برای ازدواج اجباری فروخته می شوند. از آنجایی که دختران پس از آن مجبور به کار سخت و حاملگی ناخواسته می شوند، کشور این عمل را به "بردگی" تشبیه می کند. یکی از پرونده های رسوایی که در اوایل امسال فاش شد، مربوط به زنی بود که در سن 10 سالگی توسط پدرش با یک بطری مسکال خریداری شد.

در اپیدمی نفرت انگیز ازدواج های اجباری در آمریکا

ویتینیو که اغلب به قربانیان ازدواج های اجباری در گوئررو با مرکز تلاچینولان مشاوره حقوقی می دهد، گفت که در بسیاری از موارد دختران زیر سن قانونی "این را بسیار عادی می بینند و می گویند که می دانند در سن خاصی والدینشان به آنها خیانت می کنند." کسی."

گوئررو که عمدتاً روستایی، فقیر و خانه چندین مردم بومی مختلف است، یکی از ایالت‌های پیشرو کشور در زمینه فروش عروس کودک، همراه با همسایه‌های میچوآکان و اواکساکا است. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک، در اکتبر گذشته در کوه‌های گوئررو، نه چندان دور از خانه آنائلی در جویا رئال، آتش‌سوزی ایجاد کرد که تصمیم گرفت مشکل را کم اهمیت جلوه دهد.

اوبرادور گفت: "من اینجا نیستم که این را تماشا کنم زیرا این قانون نیست." «ارزش های اخلاقی، فرهنگی و معنوی بسیاری دارد [indigenous] جوامع [Buying child brides] ممکن است استثنا باشد، اما قاعده نیست.»

به گزارش مکزیک نیوز دیلی، گروه هایی مانند شبکه حقوق کودکان مکزیک بلافاصله رئیس جمهور را به دلیل «بی توجهی» به مشکل قاچاق کودکان در این کشور از جمله فروش دختران جوان محکوم کردند.

[T]آگیلار، فعال حقوق زنان، گفت: "رئیس جمهور در تمایل خود برای پنهان کردن چنین مشکل جدی که در مناطق محلی و روستایی رخ می دهد، غیرمسئول است، او نمی شناسد و می خواهد این مشکل را به حداقل برساند." او نگرش تحقیرآمیز اوبرادور را به‌عنوان سابقه‌ای خطرناک برای مدارا و نگاه به سوی دیگر می‌بیند، که در سطوح ایالتی و محلی مورد استقبال و تقلید قرار خواهد گرفت.

آگیلار که رئیس جمهور را متهم می کند که به این قشر آسیب پذیر اهمیت نمی دهد که چه بلایی سر این گروه آسیب پذیر خواهد آمد، گفت: "به نظر من عقیده او زن ستیزانه و جنسیتی است." جمعیت."

وینتینیو با این موضوع موافقت کرد و گفت که رئیس جمهور به جای کم اهمیت جلوه دادن این مشکل، باید «به دنبال راهبردهایی برای پایان دادن به ازدواج های اجباری باشد».

اما نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد نسل امروزی دختران و زنان جوان ممکن است منتظر کمک خارجی از یک رئیس‌جمهور بی‌علاقه نباشند. که ممکن است از آداب و رسوم و سنت ها و خواسته های مردسالارانه ای که باعث می شود برای ازدواج بفروشند خسته شده و حاضرند خودشان دست به کار شوند.

چند روز قبل از اینکه اوبرادور سخنرانی تحریک آمیز خود را در گوئررو ایراد کند، عناوین سرتاسر کشور داستان دختر گوئررو دیگری را پخش کردند که در 15 سالگی برای ازدواج فروخته شد. قربانی نیز مانند آنائیلی توسط پلیس محلی روستای خود پس از فرار از خانه شوهر جدیدش بازداشت شد. پس از اینکه پدرشوهرش قصد تجاوز به او را داشت. همانطور که در مورد دو خردسال در جویا رئال اتفاق افتاد، این دختر نیز در یک برنامه حفاظتی در DIF قرار گرفت.

باررا از Tlachinollan گفت که در حالی که برخی از دختران هنوز "مجبور به اطاعت" از والدین خود و اطاعت از فروش بودند، جزر و مد می تواند تغییر کند - و فرار خود Anayeli از این روند جدید الهام گرفته شده است.

«مواردی پیش می‌آید که در آن دختران، چون از مردان خوششان نمی‌آید، تصمیم می‌گیرند با آنها ازدواج نکنند. باررا گفت که این شایعه به سرعت در حال پخش شدن است، "که به گوش آنائلی رسیده است."

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

داستان های برتر ما را هر روز در صندوق پستی خود دریافت کنید. اکنون درگیر شوید!

عضویت روزانه هیولا: Beast Inside عمیق‌تر به داستان‌هایی که برای شما مهم هستند نگاه می‌کند. اطلاعات بیشتر.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب