دانسته هایی کلی مهم درباره ی اصول تصمیم گیری برای طراحی داخلی منزل

دانسته هایی کلی مهم درباره ی اصول تصمیم گیری برای طراحی داخلی و همچنین شرح ایده های کاربردی و فرآیند طراحی داخ

توسط DOSTEMANSALAM در 23 مهر 1400

دانسته هایی کلی مهم درباره ی اصول تصمیم گیری برای طراحی داخلی و همچنین شرح ایده های کاربردی و فرآیند طراحی داخلی برای منازل مسکونی کوچک.


دكوراسيون و طراحی داخلی مسكونی

 

اگر به دنبال یک تغییر اساسی هستید بهتزین گزینه می تواند طراحی داخلی منزل شما باشد!

تغییر جزء لاینفک زندگی هر انسانی است و چه بهتر که از تغییر جایی که بیشترین ساعات روزانه ی خود را می گذرانیم شروع کنیم. همه ما بارها در ذهن خود خانه رویایی خود را پرورانده ایم، طراحی منزل منحصر به فرد که محصول مستقیم ایده پردازی های ما باشد؛ و یا گاهی برای بهبود روحیه و تنوع به تغییر اندیشیده ایم.

اما چگونه می توان بدان دست یافت؟ از قدیم گفته اند که باید کار را به کاردان سپرد!

برای گرفتن نتیجه دلخواه در هر کاری باید به متخصصان آن کار مراجعه کنید بنابراین برای طراحی داخلی منزل نیز باید با پیمانکاران طراح مشورت کنید و از آنها کمک بگیرید.

مقدمات و اصول طراحی داخلی را فراموش نکنید!

قبل از هر چیز باید به تغییرات و هر آنچه که در نظر دارید به دقت فکر کنید؛ از خودتان بپرسید که دقیقا به دنبال چه هستید آیا به طراحی منزل مسکونی فکر می کنید و یا دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری؟ سبکی مدرن را دنبال می کنید و یا به طراح دکوراسیون منزل به سبکی سنتی علاقه مند هستید؟ هزینه ای که برای طراحی داخلی منزل مسکونی و یا تجاری در نظر گرفته اید چقدر می باشد؟

از دیگر عواملی که قبل از اقدام باید بدان توجه نشان دهید اخذ مجوز های لازم برای بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل است تا جریمه ای متوجه شما نشود.

 

طراحی داخلی منزل کوچک

گاهی به دنبال ایده هایی ساده و کم هزینه برای طراحی دکوراسیون منزل کوچک خود هستید که باعث تغییراتی بزرگ و البته بزرگ تر دیده شدن فشا شود.

در اینجا ما ایده هایی ساده و کاربردی را برای طراحی داخلی منزل کوچک  به شما معرفی می کنیم که برخلاف دکوراسیون های گران قیمت و خرید وسایل پر خرج بسیار کاربردی هستند.

اگر به دنبال بزرگ تر دیده شدن فضا هستید باید بدانید که در دکوراسیون منزل کوچک رنگ اهمیت فوق العاده ای دارد : از رنگ های روشن استفاده کنید و یا اگر به کاغذ دیواری علاقه مند هستید سعی کنید رنگ ها و طرح های روشن را انتخاب کنید.

برای نورپردازی اهمیت ویژه قائل شوید و لامپ های قدیمی را با نورپردازی های جدید جایگزین کنید.

در طراحی منزل و دکوراسیون آشپزخانه نقش بسیار مهمی دارد. اگر آشپزخانه ی کوچکی دارید و به دنبال فضای بیشتری برای سرو غذا هستید به جای میز غذاخوری از نیمکت استفاده کنید با اینکار با یک تیر دو نشان زده اید! هم فضای بیشتری خواهید داشت و هم هزینه ی بسیار کمتری متقبل می شوید. حتی شما می توانید با توجه به مساحت آشپزخانه به طراحان سفارش نیمکتی مطابق با آن را بدهید.

و یا می توانید از اپن آشپزخانه خود صرف نظر کرده و با ساخت جزیره به هرچه بزرگ تر دیده شدن فضا کمک کنید. با انتخاب و ساخت یک گلخانه زیبا نیز می توایند کمک به سزایی به طراحی دکوراسیون منزل کوچک خود بکنید.

 

فرآیند طراحی منزل مسکونی 

شما باید در فرآیند طراحی داخلی منزل مسکونی خود اولویت هایتان را مشخص کنید بدین معنی که چه بخشی برای شما اهمیت بیشتری داشته و باید قبل از سایر بخش ها بدان پرداخته شود

معمولا اولویت بندی ها توسط افرادی که در زمینه طراحی داخلی تجربه دارند به ترتیب زیر انجام میشود:

1. آشپزخانه

2. سرویس بهداشتی 

3. پذیرایی و نشیمن

4. اتاق ها

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن