ترامپ پس از تحقیقات 6 ژانویه با موجی از تحقیقات مواجه است

[ad_1] نیویورک (AP) - در حالی که وکلای دونالد ترامپ تلاش می کنند تا از انتشار سوابق کمیته کنگره در مورد بررسی

توسط DOSTEMANSALAM در 12 آذر 1400
[ad_1]

نیویورک (AP) - در حالی که وکلای دونالد ترامپ تلاش می کنند تا از انتشار سوابق کمیته کنگره در مورد بررسی قیام کنگره در 6 ژانویه توسط کاخ سفید جلوگیری کنند، رئیس جمهور سابق با تعدادی تحقیقات دیگر روبرو است که ممکن است در هفته های آینده به اوج خود برسد. سال نو.

این شامل دو تحقیق جنایی بزرگ ایالتی - یکی در نیویورک و دیگری در جورجیا - و پرونده های قضایی بر سر اتهامات تجاوز جنسی، نبرد برای ارث و اینکه آیا او باید شخصاً مسئول تحریک قیام باشد یا خیر.

ترامپ مدتهاست تحقیقات را رد کرده و آن را چیزی جز یک "شکار جادوگر" با انگیزه سیاسی که با تحقیق در مورد دخالت روسیه در انتخابات 2016 آغاز شده است، رد کرده است. اما در حالی که ترامپ بیشتر عمر خود را صرف اجتناب از عواقب قانونی کرده است، دیگر از او محافظت نمی شود. دفاع در برابر اتهامات رؤسای جمهور فعلی. و هر گونه اتهام - اولین مورد علیه رئیس جمهور سابق در تاریخ کشور - می تواند بر روی تجارت و چشم انداز سیاسی آینده وی تأثیر بگذارد، زیرا او قصد دارد برای دور دوم نامزد شود.

در اینجا آخرین مورد است:

نیویورک

دفتر دادستانی نیویورک در حال بررسی معاملات تجاری رئیس جمهور سابق است و اخیراً هیئت منصفه بزرگ جدیدی را برای استماع شواهد پس از پایان دوره هیئت قبلی تشکیل داده است.

دادستان منطقه منهتن در حال بررسی درخواست اتهامات بیشتر در پرونده ای است که منجر به اتهامات کلاهبرداری مالیاتی در ماه ژوئیه علیه شرکت ترامپ، سازمان ترامپ، و مدیر ارشد مالی قدیمی آن، آلن وایسلبرگ شد. آنها توسط مقامات مالیاتی از طریق مزایای اضافی سودآور و بدون مالیات متهم به کلاهبرداری می شوند.

ویسلبرگ باید در ژوئیه 2022 به دادگاه بازگردد.

پس از اینکه سایروس ونس جونیور، دادستان منطقه، که در پایان سال استعفا داد، سال‌ها برای دسترسی به سوابق مالیاتی رئیس‌جمهور سابق مبارزه کرد، خود ترامپ همچنان تحت بازجویی قرار دارد. دادستان ها همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که آیا علیه مدیر عامل شرکت، متیو کالاماری پدر، متهم شوند یا خیر.

بازرسانی که برای ونس و لتیسیا جیمز، دادستان کل نیویورک کار می‌کنند، بیش از دو سال را صرف بررسی این موضوع کرده‌اند که آیا سازمان ترامپ بانک‌ها یا مقامات مالیاتی را در مورد ارزش دارایی‌های شرکت از طریق افزایش آنها برای به دست آوردن شرایط وام مطلوب یا به حداقل رساندن پس‌انداز مالیاتی گمراه کرده است. .

ونس روز سه شنبه گفت: "من فکر می کنم کاملاً واضح است که تحقیقات ما فعال و در حال انجام است."

دفتر جیمز در تحقیقات جنایی ونس شرکت دارد و تحقیقات مدنی خود را انجام می دهد.

ترامپ به طور جداگانه با کنترل املاکی که در حومه نیویورک دارد، مواجه است. نیویورک تایمز در ماه اکتبر گزارش داد که میمی ای. روکا، دادستان شهرستان وستچستر، از کلوپ ملی گلف ترامپ در وستچستر و شهر اوسینینگ برای بررسی اینکه آیا شرکت ترامپ مقامات را فریب داده است تا مالیات زمین گلف را در آنجا کاهش دهند، تماس گرفته است.

گرجستان

در آتلانتا، فانی ویلیس، دادستان کل شهرستان فولتون، در ژانویه تحقیقاتی را درباره تلاش‌های احتمالی برای مداخله در اداره انتخابات ایالتی 2020 آغاز کرد، که ترامپ به سختی شکست خورد.

ویلیس در نامه‌هایی که در ماه فوریه به مقامات ارشد ایالتی - از جمله فرماندار برایان کمپ و براد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه فرستاده شد - به آنها دستور داد که تمام سوابق مربوط به انتخابات را حفظ کنند، به ویژه آنهایی که ممکن است حاوی شواهدی از تلاش برای تأثیرگذاری بر مقامات انتخاباتی باشد.

این تحقیقات شامل تماس تلفنی در 2 ژانویه بین ترامپ و رافنسپرگر است که در آن ترامپ به طور مکرر و به دروغ ادعا کرد که وزیر امور خارجه جمهوری خواه می تواند نتایج تایید شده انتخابات ریاست جمهوری را تغییر دهد. ضبط مکالمه روز بعد از تعدادی از سازمان های خبری از جمله آسوشیتدپرس دریافت شد.

ترامپ گفت: من فقط می خواهم 11780 رای بیابم که یک رای بیشتر از ماست. چون ما ایالت را بردیم.»

ویلیس در مورد تحقیقات نسبتاً سکوت کرد، اما دفتر او تأیید کرد که این تحقیقات ادامه دارد.

جف دیسانتیس، سخنگوی این سازمان گفت: "همه شواهد موجود، چه توسط سرویس، یک نهاد تحقیقاتی دیگر یا توسط خود شاهدان افشا شده باشد، تجزیه و تحلیل می شود. تصمیم گیری در مورد مناسب بودن اتهامات جنایی علیه یک فرد پس از پایان فرآیند اتخاذ خواهد شد." .

از جمله منابعی که مطمئناً توسط تیم ویلیس بررسی خواهد شد، کتابی است که توسط Rafensperger نوشته شده و در 2 نوامبر منتشر شده است. این شامل متنی از گفتگوی دوم ژانویه با ترامپ است که مشاهدات وزیر امور خارجه از جمله اعتقاد وی به تهدید رئیس جمهور در چندین مورد او را شرح داده است.

ویلیس در اوایل سال جاری گفت که او همچنین به شرایط مربوط به استعفای ناگهانی در 4 ژانویه بیجای پاک، دادستان آتلانتای ایالات متحده علاقه مند است. او بار دیگر به کمیسیون قضایی سنا گفت که در ابتدا قصد داشت تا 20 ژانویه در سمت خود باقی بماند، اما چند هفته قبل به دلیل فشار ترامپ از سمت خود استعفا داد.

واشنگتن

کارل راسین، دادستان کل کلمبیا، اوایل سال جاری گفت که دادستان‌های منطقه در حال تحقیق درباره نقش ترامپ در قیام 6 ژانویه هستند و در نظر دارند بر اساس قوانین محلی، اظهاراتی را که افراد را به اعمال خشونت آمیز انگیزه می‌دهند جرم انگاری کنند.

با این حال، هیچ نشانه ای مبنی بر امکان پذیر بودن این امر وجود نداشت. اگر ترامپ متهم شود، جرمی سطح پایین و حداکثر شش ماه زندان خواهد بود.

دعاوی حقوقی

ترامپ علاوه بر تحقیقات جنایی در حال انجام، با تعدادی پرونده‌های مدنی، از سرمایه‌گذاران تجاری مطرود گرفته تا خواهرزاده‌اش، نمایندگان دموکرات و مقامات پلیس کنگره که او را به تحریک خشونت متهم می‌کنند، مواجه است.

این شامل شکایتی است که توسط رئیس مجلس امنیت داخلی، نماینده دموکرات، بنی تامپسون، بر اساس قانونی از دوران بازسازی به نام قانون کو کلوکس کلان 1871، که خشونت یا ارعاب طراحی شده برای جلوگیری از اعضای کنگره یا سایر فدرال‌های فدرال را ممنوع می‌کند، تنظیم شده است. مسئولان به وظایف قانونی خود عمل کنند.

در ماه اکتبر، ترامپ پشت درهای بسته و در شهادت معترضانی که ادعا می‌کردند تیم امنیتی او در روزهای اولیه مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری‌اش در سال 2015 به آنها حمله کردند، پشت درهای بسته مورد بازجویی قرار گرفت.

ترامپ همچنین با شکایتی برای افترا توسط ستون نویس E. Jean Carroll که می گوید ترامپ در اواسط دهه 1990 در یک فروشگاه لوکس در منهتن به او تجاوز کرد، مواجه است. ترامپ گفت کارول «کاملاً دروغ می‌گوید» و او «از نوع من نیست». وکلای وزارت دادگستری ایالات متحده در اوایل سال جاری استدلال کردند که ترامپ نمی تواند شخصاً مسئول اظهارات "بی ادبانه و بی احترامی" او در مورد زنی باشد که او را به تجاوز جنسی متهم کرده است، زیرا او این اظهارات را در زمانی که رئیس جمهور بوده انجام داده است. دادگاه تجدیدنظر ناحیه دوم ایالات متحده روز جمعه به استدلال شفاهی این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

ترامپ با شکایت مشابهی برای افترا از سوی سامر زرووس، شرکت کننده سابق چارک، روبرو شد که ترامپ را به بوسیدن و دست زدن بر خلاف میلش در سال 2007 متهم کرد، اما او ماه گذشته به طور غیرمنتظره ای از این پرونده صرفنظر کرد.

به طور جداگانه، خواهرزاده ترامپ، مری ترامپ، از او و سایر اعضای خانواده شکایت می کند و آنها را متهم می کند که او را با میلیون ها دلار پول ارث فریب داده اند. ترامپ شکایت خود را علیه مری ترامپ و نیویورک تایمز به دلیل داستانی در سال 2018 در مورد امور مالی خانواده اش تنظیم کرده است که تا حدی بر اساس اسناد محرمانه ای است که او در اختیار این روزنامه قرار داده است. او او را به نقض توافقنامه ای که او را از افشای اسناد منع می کرد متهم می کند.

وکلای مری ترامپ روز پنجشنبه با ارائه اسنادی شکایت عمویش علیه او را رد کردند.

___

بیتل از آتلانتا گزارش داد. اریک تاکر نویسنده آسوشیتدپرس در این گزارش از واشنگتن مشارکت داشت.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب