تئوری های توطئه واقعیت فریبنده شورش 6 ژانویه را به تصویر می کشند

[ad_1] میلیون ها آمریکایی در 6 ژانویه در واشنگتن به طور زنده تماشا کردند. پلیس به خشونت و هرج و مرج شهادت دا

توسط DOSTEMANSALAM در 11 دی 1400
[ad_1]

میلیون ها آمریکایی در 6 ژانویه در واشنگتن به طور زنده تماشا کردند. پلیس به خشونت و هرج و مرج شهادت داد. دادرسی کیفری در دادگاه علنی به تفصیل اتفاقات رخ داده را شرح داد.

با این حال، فریب‌کاری‌ها، تئوری‌های توطئه و تلاش‌ها برای بازنویسی تاریخ همچنان درک عمومی را از آنچه واقعاً در طول طولانی‌ترین حمله به مقر دموکراسی آمریکا از زمان جنگ 1812 رخ داده است، پنهان می‌کند.

با عذرخواهی از مسئولیت رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، به حداقل رساندن خشونت اوباش و خنثی کردن شورشیان به عنوان شهید، هدف از دروغ های قیام منحرف کردن 6 ژانویه است، در حالی که از ادعاهای بی اساس ترامپ مبنی بر انتخابات آزاد و منصفانه در سال 2020 حمایت می کند.

این دروغ‌ها که توسط سیاستمداران پخش شده در اخبار کابلی پخش می‌شوند و توسط رسانه‌های اجتماعی تقویت می‌شوند، یادآور این است که چقدر آمریکایی‌ها ممکن است دیگر به نهادهای خود یا چشمان خود اعتماد نداشته باشند.

بر اساس تجزیه و تحلیل محتوای آنلاین توسط شرکت اطلاعات رسانه ای Zignal Labs به نمایندگی از آسوشیتدپرس، چندین تئوری توطئه مختلف در سال پس از قیام ظاهر شد. اتهامات بی اساس مبنی بر عضویت شورشیان در آنتیفا ابتدا در فضای مجازی منتشر شد، اما اتهامی بی اساس که عاملان اف بی آی را متهم می کرد، پیشی گرفت. سایر نظریه ها می گویند که شورشیان صلح طلب بودند و متهم به جنایاتی بودند که هرگز اتفاق نیفتادند.

داستین کارناهان، استاد دانشگاه ایالتی میشیگان که درباره اطلاعات نادرست سیاسی مطالعه می‌کند، گفت: تئوری‌های توطئه مدت‌ها در تاریخ آمریکا پنهان مانده است. اما زمانی که مردم را به بی اعتمادی به دموکراسی یا عذرخواهی یا پذیرش خشونت وادار کنند، می توانند خطرناک شوند.

کارناهان گفت: «اگر ما دیگر بر اساس واقعیت‌های مشابه عمل نکنیم، آن‌گاه انجام مذاکرات به‌عنوان یک دولت بسیار دشوارتر خواهد بود. وی افزود: «این امر به شکاف‌های بیشتری در کشور ما دامن می‌زند و من فکر می‌کنم این در نهایت میراث اطلاعات نادرستی است که در حال حاضر می‌بینیم.

برخی از بزرگترین دروغ ها را در مورد شورش کنگره و افرادی که آن را منتشر کردند، در نظر بگیرید:

بیانیه: مهمات تسلیم کننده ترومپ نبود

در واقع، بسیاری از کسانی که در 6 ژانویه به کاپیتول آمدند - با افتخار، علنا، بارها - گفتند که برای کمک به رئیس جمهور وقت این کار را انجام داده اند.

نسخه های مختلف این ادعا حاکی از آن است که آنها از عوامل اف بی آی یا اعضای جنبش ضد فاشیست ضد فاشیست بودند.

لورا اینگرام در شب 6 ژانویه به فاکس نیوز گفت: «اوایل امروز، کاپیتول در محاصره افرادی بود که تنها می توان آنها را مخالف جنبش MAGA توصیف کرد. احتمالاً همه آنها حامی ترامپ نبودند و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که هواداران ضد فاجعه ممکن است در میان جمعیت پراکنده شده باشند.

روز بعد، اینگرام وقتی پیوندی به داستانی را در توییتر منتشر کرد که این ادعا را رد کرد، به نادرستی اعتراف کرد.

یکی دیگر از مجریان فاکس، تاکر کارلسون، این ایده را منتشر کرد که FBI این شورش را سازماندهی کرده است. او به عنوان مدرک به اتهامات برخی مظنونان از 6 ژانویه اشاره می کند که از توطئه گران بی گناه نام می برد، یک اصطلاح حقوقی رایج که تنها به مظنونینی اطلاق می شود که متهم نیستند، و نه شواهدی از عوامل مخفی یا مخبر.

با این حال، کارلسون در برنامه خود گفت که "به طور بالقوه، در هر مورد، آنها ماموران FBI بودند."

بر اساس گزارش Zignal، کارلسون "محرک اصلی" این ایده است که 6 ژانویه توسط ماموران دولتی انجام شده است. او متوجه شد که این اتهامات در ماه اکتبر زمانی که کارلسون یک مجموعه مستند درباره قیام منتشر کرد، افزایش یافت.

اعضای کنگره، از جمله نماینده مت گوتز، R-Fla.، به گسترش این نظریه کمک کردند.

گیتز گفت: «برخی از افرادی که امروز ساختمان کنگره را نقض کردند، حامیان ترامپ نبودند، آنها خود را به عنوان حامیان ترامپ درآورده بودند و در واقع اعضای گروه تروریستی خشن آنتیفا بودند.

سخنگویان کارلسون و گاتز می گویند که از ادعای آنها حمایت می کنند.

در واقع، شورشیان دقیقاً همان چیزی هستند که تظاهر می کنند.

یکی از نمایندگان مجلس ایالت ویرجینیای غربی که اخیراً انتخاب شده بود، از حامیان جمهوری خواه ترامپ به نام دریک ایوانز بود که پس از دستگیری وی استعفا داد. ایوانز ویدئویی پخش کرد که در آن به طور غیرقانونی وارد کاپیتول شد.

ایوانز در این ویدئو گفت: "اکنون آنها بیانیه ای می دهند که می گویند اگر پنس به ما خیانت کرد، بهتر است بهتر شوید، زیرا ما به ساختمان حمله می کنیم." "در شکسته است! ... ما داخل هستیم، داخل هستیم! دریک ایوانز در کاپیتول! مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ساختمان حضور داشت تا تأییدیه مجلس سنا برای پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات را بر عهده بگیرد. پنس علیرغم درخواست ترامپ مبنی بر اینکه پنس مانع از انتقال قدرت شود، ادامه داد.

کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی، در جریان شهادتش در کنگره از او پرسیده شد که آیا دلیلی وجود دارد که باور کنیم این قیام توسط «معترضان جعلی ترامپ» سازماندهی شده است.

ری که از سوی ترامپ منصوب شده بود، گفت: «ما شواهدی از آن ندیده‌ایم.

___

بیانیه: مهمات خشن نبود

ده ها افسر پلیس به شدت مجروح شدند. یک افسر پلیس کاپیتول که مورد حمله قرار گرفت و با اسپری خرس مورد حمله قرار گرفت، سکته کرد و یک روز بعد به دلایل طبیعی جان باخت.

مایکل فانون، افسر سابق پلیس صوفیه، که به سرعت به محل حادثه شتافت، گفت که "در حالی که او را خائن به کشورم می خواندند، چنگ زده، کتک زده اند، کتک زده اند". حمله فقط زمانی متوقف شد که او گفت بچه دارد. بعدها متوجه شد که دچار حمله قلبی شده است. فانون در دسامبر 2021 از این بخش استعفا داد.

دقایقی پس از آنکه سناتورها تحت حفاظت مسلحانه فرار کردند، شورشیان به سالن سنا یورش بردند. آنها میزها را جست‌وجو کردند و نمایندگان مجلس را جست‌وجو کردند و فریاد می‌زدند: «آنها کجا هستند؟» در دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، مقامات زیر میزها پنهان شدند، زیرا شورشیان نام یک دموکرات کالیفرنیا را فریاد می‌زدند.

برخی از سیاستمداران جمهوری خواه این قیام را اینگونه توصیف نمی کنند.

سن. ران جانسون، R-Wis.، گفت که نقض ساختمان کنگره و همچنین خشونت را محکوم می کند، اما گفت اشتباه است که آن را قیام نامیدن.

جانسون گفت: «این یک تظاهرات عموماً مسالمت‌آمیز بود، با این تفاوت که تعدادی از مردم، عمدتاً آشوب‌گران، بودند که جمعیت را شکستند و ساختمان کنگره را زیر پا گذاشتند».

از آن زمان، جانسون گفته است که نمی خواهد از خشونت چند نفر برای به چالش کشیدن همه استفاده شود.

اندرو کلاید سخنگوی آن پس از تماشای ویدئویی از عبور شورشیان از ساختمان کنگره گفت که این یک "بازدید توریستی عادی" به نظر می رسد. شواهد ویدئویی دیگر از 6 ژانویه نشان می‌دهد که کلاید، آر-گا.، در تلاش برای دور نگه داشتن شورشیان به سد کردن درهای مجلس کمک می‌کرد.

ترامپ این قیام را نمایشی از «روح، ایمان و عشق» خواند.

شورشیان همچنین پنجره ها و درها را شکستند، اقلام دفاتر را به سرقت بردند و حدود 1.5 میلیون دلار خسارت وارد کردند. یک نفر چوبه دار با طناب دار جلوی ساختمان کنگره گذاشت.

لیز چنی، سخنگوی لیز چنی در ماه می به R-Wyo گفت: «این ایده که این به نوعی یک رویداد توریستی است شرم آور و تحقیرآمیز است. "و می دانید، من در سفید کردن آنچه در 6 ژانویه رخ داد، دخالت نمی کنم. هیچ کس نباید در این موضوع دخالت کند. و مردم باید مسئولیت پذیر باشند.»

___

بیانیه: ترامپ مهمات را تشویق نکرد

اکنون ترامپ ممکن است بخواهد دخالت خود را به حداقل برساند، اما او ماه‌ها را بر طبل تئوری توطئه و نارضایتی سپری کرده است و از پیروانش می‌خواهد که برای بازگرداندن او به قدرت به نوعی مبارزه کنند.

ترامپ در 19 دسامبر 2020 در توییتی نوشت: «اعتراض بزرگ در ناحیه کلمبیا در 6 ژانویه.» «آنجا باش، وحشی خواهد شد!»

درست قبل از هجوم اوباش به ساختمان کنگره، ترامپ بیش از یک ساعت صحبت کرد و به حامیانش گفت که در انتخابات «تقلب‌شده» توسط یک «شرکت جنایتکار» که شامل قانون‌گذاران هم‌اکنون در کنگره می‌شوند «فریب خورده» و «فریب خورده‌اند». .

ترامپ در مقطعی از حامیان خود خواست که "به صورت مسالمت آمیز و میهنی صدای خود را به گوش دیگران برسانند." بقیه سخنان او پر از لفاظی های خصمانه بود.

او به کسانی که بعداً به کاپیتول حمله کردند گفت: "ما داریم می‌جنگیم. ما مثل جهنم می‌جنگیم. و اگر با جهنم نجنگید، دیگر دولتی نخواهید داشت.

اکنون ترامپ می گوید که ربطی به قیام ندارد.

ترامپ در ماه دسامبر به فاکس نیوز گفت: «من در این کار دخالتی نداشتم و اگر به حرف‌های من و آنچه در سخنرانی‌ام گفتم نگاه کنید، در واقع بسیار اطمینان‌بخش بود.

بر اساس مطالعه سال گذشته مرکز روابط عمومی NORC در آسوشیتدپرس، تقریباً دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند که ترامپ مسئولیت نقض کنگره را بر عهده دارد.

___

ادعا: اشلی بابیت توسط یک افسر دموکرات کشته شد

بابیت پس از اصابت گلوله به شانه توسط یک ستوان در اداره پلیس کاپیتول در حالی که او و دیگران در حال فشار برای ورود به لابی سخنرانان در خارج از اتاق بودند، جان باخت.

بابیت، کهنه سرباز 35 ساله نیروی هوایی، غیر مسلح بود. تحقیقات این کارمند را از اقدامات غیرقانونی پاک کرد.

اداره پلیس کاپیتول از همه اعضای کنگره و همچنین کارمندان کنگره، مردم و امکانات محافظت می کند. این مقام به عنوان نماینده خاصی منصوب نشد.

ترامپ به دروغ ادعا کرد که این افسر رئیس امنیت "یک مقام ارشد خاص، یک دموکرات" است و از مسئولیت محافظت می شود. او همچنین به اشتباه محل تیراندازی به بابیت را نشان داد.

ترامپ از فاکس نیوز پرسید: «مردی که ... زن بی گناه، زیبا، شگفت انگیز، نظامی، درست به سرش شلیک کرد کیست؟

___

شرایط مورد نیاز: ژانویه. 6 مظنون زندانی سیاسی و در صغیر هستند

نه، علیرغم برخی ادعاهای اعضای کنگره، اینطور نیست.

مارجوری تیلور گرین، R-Ga، در ماه نوامبر در توییتی نوشت: «متهمان J6 زندانیان سیاسی جنگی هستند. او گفت که با برخی از مظنونان زندان ملاقات کرده است که از غذا، مراقبت های پزشکی و "آموزش مجدد" آنها در بازداشت شکایت کرده اند.

نماینده پل گوسار، آر-آریز، گفت که وزارت دادگستری با تحقیق در مورد دخالت آنها در قیام، میهن پرستان صلح طلب را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

اگرچه این درست است که برخی از مظنونان از زندانی شدن خود شکایت کرده اند، اما این ادعا که آنها به عنوان زندانی سیاسی نگهداری می شوند، اشتباه است. مقامات گفتند که مظنونان مانند هر زندانی دیگر به غذا و مراقبت های پزشکی دسترسی داشتند.

یکی از معروف ترین شورشیان، جیکوب چانسلی، معروف به QAnon Shaman، پس از شکایت از گزینه های غذایی، غذای ارگانیک را در سلول زندان خود دریافت کرد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن