با وجود افزایش دفاع، صنعت تسلیحات ژاپن با مشکل مواجه است

[ad_1] انیوا، ژاپن (AP) - ده‌ها تانک نوع 90 یا کیومارو که در جریان تمرین تیراندازی اخیر در جزیره هوکایدو در ش

توسط DOSTEMANSALAM در 8 دی 1400
[ad_1]

انیوا، ژاپن (AP) - ده‌ها تانک نوع 90 یا کیومارو که در جریان تمرین تیراندازی اخیر در جزیره هوکایدو در شمال ژاپن منفجر می‌شوند، چالشی را که تولیدکنندگان اسلحه در داخل و خارج از کشور با آن روبه‌رو هستند، در حالی که این کشور دفاع خود را در برابر تهدیدات استراتژیک تقویت می‌کند، نشان می‌دهد.

نیروهای دفاع شخصی به هواپیماها و تسلیحات مدرن بیشتری نیاز دارند که توسط سازندگان تسلیحات آمریکایی فروخته می‌شوند، زیرا تمرکز استراتژیک ژاپن از روسیه به سمت شمال به جنوب تغییر می‌کند، جایی که با تهاجم هواپیماهای جنگی و کشتی‌های دریایی چین و پرتاب موشک‌های کره شمالی مواجه می‌شود.

سازندگان بزرگ ژاپنی دفاعی مانند میتسوبیشی، IHI Corp. و صنایع سنگین کاوازاکی در تلاش برای فروش تانک ها، هواپیماها و کشتی های جنگی قرن بیستم هستند. آنها باید فناوری بهتری را برای خدمت به ارتش در بازار پهپادهایی مانند Tritons که توسط Northrop Grumman و Echo Voyager زیرآبی بوئینگ تولید می‌شوند، توسعه دهند.

به طور مشابه، فروش بین المللی تسلیحات در ژاپن هرگز افزایش نیافته است. تولیدکنندگان اسلحه در ژاپن غیررقابتی، با قیمت های بالا، فناوری قدیمی و حمایت کمیاب دولت، به طور فزاینده ای به سادگی از تجارت کنار می کشند.

تانک‌های بزرگ کیومارو که توسط صنایع سنگین میتسوبیشی ساخته شده‌اند، 30 سال پیش معرفی شدند و با خودروهای زرهی سبک‌تر و متحرک‌تری جایگزین شدند که می‌توانند در جاده‌های عمومی تردد کنند یا قابلیت‌های آبی خاکی داشته باشند، از جمله خودروهای آبی خاکی آمریکایی.

هیگو ساتو، کارشناس دفاعی و استاد دانشگاه تاکوشوکو در هوکایدو می گوید: «مردم ممکن است فکر کنند که ژاپن فناوری پیشرفته ای دارد و می تواند به سرعت به دیگران برسد و فقط در صورت جدی شدن، شروع به فروش تجهیزات کند، اما من فکر می کنم این اشتباه است.

«مشکل این است که محصولات دفاعی ژاپن درجه یک نیستند. وی گفت: هیچکس علاقه ای به خرید محصولات درجه دو یا سه با قیمت بالاتر ندارد.

ژاپن آژانس خرید، فناوری و لجستیک خود را در سال 2015 راه اندازی کرد تا تلاش کند صنعت دفاعی داخلی کند را انرژی بخشد و تحقیقات، توسعه و فروش فناوری مشترک با کشورهای دوست را ترویج کند. اما سود در داخل کشور کاهش یافت زیرا دولت به جای ترویج فروش، خریدهای بزرگ از ایالات متحده را افزایش داد.

ژاپن دوازدهمین واردکننده بزرگ تسلیحات در جهان با 2.2 درصد سهم جهانی است. بر اساس مطالعه اخیر موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، یک سازمان تحقیقاتی جهانی، بیشتر خریدها از متحد او، ایالات متحده آمریکا است.

سهم بزرگ و رو به رشد 2 تریلیون ین (17.7 میلیارد دلار) در سال در خرید تجهیزات توسط وزارت دفاع از طریق برنامه فروش نظامی خارجی ایالات متحده (FMS) انجام می شود. آنها سه برابر شدند از 190.6 میلیارد ین (1.7 میلیارد دلار) در سال 2014 به 701.3 میلیارد ین (6.2 میلیارد دلار) در سال 2019، زمانی که ژاپن سفارش جت های جنگنده رادار گریز F-35، رهگیرها و سایر تجهیزات گران قیمت را برای تقویت دفاع خود در برابر چین و چین داد. شمال. کشور کره.

مقامات وزارت دفاع گفتند که هواپیماهای گران قیمت ایالات متحده و سایر تجهیزات پیشرفت در بازسازی دفاعی کشور را کند کرده است.

آنها گفتند که ژاپن در مورد هزینه ارتقاء ده ها جنگنده F-15 مذاکره کرده است که از برآورد اولیه ایالات متحده به 397 میلیارد ین (3.5 میلیارد دلار) از 552 میلیارد ین (4.8 میلیارد دلار) دو برابر شده است. به گفته آنها، ژاپن برای کاهش هزینه ها، از طرح اولیه برای استفاده از موشک های کروز ضد کشتی دوربرد ایالات متحده، در میان دیگر اصلاحات، به موشک های ضد کشتی کم برد محلی روی آورده است.

مقامات ارتش در رزمایش هوکایدو گفتند که هر تجهیزاتی را که بتوانند با خود خواهند برد. یکی از کارمندان به شوخی گفت که لباس های استتاری او مطمئناً هنوز ژاپنی هستند.

شکست کامل ژاپن در جنگ جهانی دوم، زمانی که این کشور تلاش کرد تا بیشتر آسیا را فتح کند، بسیاری از ژاپنی ها را به ترس از انباشت نظامی کشاند. قانون اساسی پس از جنگ استفاده از زور را برای دفاع از خود محدود می کند و ممنوعیت صادرات اسلحه تنها در سال 2014 لغو شد.

علاوه بر این، دانشمندان ژاپنی تمایلی به شرکت در تحقیق و توسعه فناوری هایی که می توانند برای اهداف نظامی استفاده شوند، ندارند.

از زمان راه اندازی آژانس اکتساب، فناوری و لجستیک، ژاپن تنها یک محصول نهایی - رادار نظارتی - را به فیلیپین فروخته است. این شرکت ابتدا پنج هواپیمای آموزشی TC-90 استفاده شده را به همراه آموزش خلبانی و 40000 قطعه از قطعات هلیکوپتر چند منظوره UH-1H توزیع کرد.

در سال 2016، زمانی که استرالیا فرانسه را برای توسعه 12 زیردریایی دیزلی انتخاب کرد، یک پیشرفت احتمالی در فناوری زیردریایی کلاس سوریو شکست خورد. این قرارداد 65 میلیارد دلاری اخیراً با تغییر استرالیا به زیردریایی های هسته ای AUKUS با بریتانیا و ایالات متحده خاتمه یافت.

مذاکرات برای فروش حدود 12 فروند هواپیمای دریایی US-2 ShinMaywa Industries در هند به دلیل تفاوت قیمت ها به تعویق افتاده است. تلاش ژاپن برای صادرات رادار به تایلند و ناوچه به اندونزی نیز ناکام ماند.

ژاپن با داشتن برنامه FMS و سایر صادرکنندگان عمده، با توجه به تاخیر، هیچ تخصص در بازاریابی و انتقال فناوری ایالات متحده ندارد.

جان گروات، مدیر تحقیقات و تجزیه و تحلیل هند و اقیانوس آرام در Janes، اخیراً رویداد آنلاین، گفت: "ژاپن باید رقابتی تر، قاطع تر و همچنین تمایل بیشتری برای تعامل با مشتریان در بازاریابی و ترویج پلت فرم های دفاعی باشد."

دولت و صنعت به طور کامل تسلیم نشده اند. ژاپن در حال توسعه موشک زمین به هوای دوربرد خود است و با گسترش نظامی چین به فضای سایبری و فضای ماورای جو، وزارت دفاع تلاش برای تحقیق و توسعه وسایل نقلیه خودمختار مجهز به هوش مصنوعی، پروازهای مافوق صوت و سایر فناوری‌ها را آغاز کرده است. که بازی را تغییر می دهند.

کارشناسان می گویند ژاپن باید کار روی هواپیماهای بدون سرنشین، صور فلکی ماهواره ای و فناوری در برابر حملات الکترونیکی را سرعت بخشد. برای تأمین مالی چنین مطالعه ای، این وزارتخانه درخواست بودجه رکورد 291 میلیارد ین (2.55 میلیارد دلار) برای سالی که در آوریل 2022 آغاز می شود، 38 درصد نسبت به سال جاری افزایش یافته است.

ژاپن همچنین توسعه مشترک نسل بعدی جت جنگنده FX خود را با ایالات متحده و بریتانیا دنبال می کند تا ناوگان منسوخ F-2 خود را تا حدود سال 2035 جایگزین کند. ژاپن و بریتانیا اخیراً برنامه هایی را برای توسعه مشترک یک نمایشگر موتور جنگنده آینده اعلام کردند. مطالعه کار بر روی سایر فناوری ها و زیرسیستم های جنگ هوایی. این پروژه شامل میتسوبیشی ژاپن و IHI و رولز رویس و BAE Systems در بریتانیا است.

این یک مسابقه با زمان است، زیرا پیمانکاران فرعی دفاع از کار کنار می روند.

یو یامادا، مدیر ارشد فدراسیون بازرگانی ژاپن برای صنایع دفاعی، گفت که بیش از 60 شرکت عضو با عملیات مرتبط با دفاع وجود دارد که در سال های اخیر حدود 10 کاهش داشته است.

کوماتسو، یک تولید کننده پیشرو در تجهیزات ساخت و ساز، توسعه و تولید خودروهای زرهی را پس از اینکه پیشرفت ها مطابق با الزامات وزارت دفاع نبود، متوقف کرد. کوماتسو که زمانی هفتمین تامین کننده بزرگ بود، اکنون تنها ناوگان های موجود را که ارائه کرده است، حفظ می کند. هنوز داره مهمات درست میکنه

در ماه مارس، شرکت کشتی سازی Mitsui E&S. کشتی جنگی خود را به بهترین هنرمند ژاپنی میتسوبیشی فروخت. شرکت دایسل، یک تولید کننده عمده مواد الکترونیکی و شیمیایی و تامین کننده صندلی برای پرتاب هواپیماهای نظامی، از تجارت دفاعی زیان آور خود برای سرمایه گذاری در جاهای دیگر دست می کشد.

صنایع سنگین سومیتومو تولید مسلسل های 5.56 میلی متری را به دلیل چشم انداز تیره و تار درازمدت متوقف کرده است.

یامادا گفت که اگر این روند ادامه یابد، هم صنایع نظامی و هم صنایع دفاعی ممکن است با مشکلات عرضه، هزینه های بالاتر یا مشکلات کیفیت مواجه شوند. زنجیره‌های تامین را نمی‌توان تنها در یک تا دو سال بازسازی کرد. وی گفت: این صنعت با شرایط بسیار سختی مواجه است.

در یک بیانیه ایمیلی، آژانس اکتساب، فناوری و لجستیک اذعان کرد که حفظ پایگاه صنایع دفاعی محلی با عقب نشینی شرکت ها یک "چالش" بود. ما باید اطمینان حاصل کنیم که کسب و کار موفق است تا در صورت خروج، فناوری فروشندگان کلیدی از بین نرود.»


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب