اشک شورشیان کاپیتول، عذاب وجدان آنها را از زندان دریغ نمی کند

[ad_1] واشنگتن (AP) - صاحب کسب و کار فلوریدا، رابرت پالمر، از خشونت در ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه

توسط DOSTEMANSALAM در 12 دی 1400
[ad_1]

واشنگتن (AP) - صاحب کسب و کار فلوریدا، رابرت پالمر، از خشونت در ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه، قبل از پیوستن به نبرد استقبال کرد. او با فریادهای فحاشی یک تخته چوبی و یک کپسول آتش نشانی را به سمت ماموران پلیس که سعی در دفع جمعیت داشتند پرتاب کرد.

نزدیک به یک سال بعد، پالمر با اشک دست و پنجه نرم می کرد که در برابر قاضی فدرال حاضر شد و او را به بیش از پنج سال زندان محکوم کرد. او گفت که از کاری که انجام داده بود "وحشتناک، کاملاً ویران" است.

پالمر در 17 دسامبر به قاضی منطقه ای ایالات متحده، تانیا چوتکان، قبل از اینکه او طولانی ترین حکم زندان را در بین شورشیان تا به امروز صادر کند، گفت: «من خیلی شرمنده هستم که بخشی از این موضوع هستم.

قضات عبارات پشیمانی گریان - و عذرخواهی های متعدد - را از شورشیان شنیده اند که بهای پیوستن به قیام 6 ژانویه را می پردازند، حتی در حالی که دیگران تلاش می کنند حمله مرگبار به مقر دموکراسی آمریکایی را کم اهمیت جلوه دهند.

تحقیقات وزارت دادگستری درباره این شورش هم اکنون وارد مرحله مجازات شده است. تاکنون 71 نفر به دلیل اغتشاشات محکوم شده اند. اینها شامل مدیر اجرایی شرکت، یک معمار، یک سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی، یک صاحب تناسب اندام، یک افسر پلیس سابق هیوستون و یک دانشجو در دانشگاه کنتاکی است. بسیاری از شورشیان گفته‌اند که پس از شکستن اعتبارنامه‌های خود برای پیروزی جو بایدن در ریاست‌جمهوری، کار و دوستان خود را از دست داده‌اند.

پنجاه و شش نفر از 71 نفر به جرم رژه، تظاهرات یا اعتصاب در ساختمان کنگره اعتراف کردند. بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، اکثر آنها به حبس خانگی یا حبس محکوم شدند که در هفته ها یا ماه ها اندازه گیری می شود. اما شورشیانی که به افسران پلیس حمله کردند سال ها را پشت میله های زندان گذرانده اند.

صدها نفر متهم شده اند که وزارت دادگستری را به دلیل جدی نگرفتن برخی از شورشیان و متهم نکردن کسی به شورش یا خیانت، علیرغم اشاره هایی که در آغاز تحقیقات مطرح شده است، متهم کرده اند. اما پرونده‌های سطح پایین معمولاً آسان‌تر قابل پیگرد قانونی هستند و معمولاً قبل از موارد پیچیده‌تر حل و فصل می‌شوند.

حداقل 165 نفر تاکنون به جرم خود اعتراف کرده اند که عمدتاً در جرایمی که حداکثر مجازات آنها شش ماه است. ده ها مورد مربوط به تخلفات جدی تر وجود دارد که هنوز در سیستم در حال حرکت است. به گفته وزارت دادگستری، بیش از 220 نفر به اتهام تعرض یا ممانعت از مقامات اجرای قانون کاپیتول متهم شده اند. از نوامبر، سه نفر از آنها به بیش از سه سال زندان برای مدت کمی بیش از پنج سال محکوم شده اند.

دادگاه منطقه ای منطقه کلمبیا از 6 ژانویه مملو از پرونده ها بوده است. تاکنون بیش از 700 نفر متهم شده اند و FBI همچنان در حال جستجو است. در میان جدی ترین اتهامات، اعضای گروه های افراطی راست افراطی هستند که متهم به طراحی حملاتی برای جلوگیری از تایید کنگره در انتخابات ریاست جمهوری 2020 هستند. پرونده آنها هنوز به دادگاه نرسیده است.

سخنان شورشیان در برابر قضات اغلب یکسان است: آنها در حال حاضر دستگیر شده اند یا فقط جمعیت را در کاپیتول دنبال می کنند. آنها خشونت یا خرابکاری را ندیده اند. آنها فکر می کردند پلیس آنها را به داخل ساختمان راه داده است. آنها اصرار دارند که برای تظاهرات مسالمت آمیز به آنجا رفته اند.

عذرخواهی آنها اغلب در مواجهه با شواهد گسترده از بین می رود. هزاران ساعت ویدئو از دوربین‌های نظارتی، تلفن‌های همراه و دوربین‌های پلیس، آنها را در حال لذت بردن از هرج و مرج ضبط کرد. بسیاری در روزهای پس از حمله مرگبار در رسانه های اجتماعی به جنایات خود می بالیدند.

قاضی امی برمن جکسون گفت سخنرانی آتش زا رئیس جمهور وقت ترامپ در 6 ژانویه "شعله های ترس و نارضایتی را برافروخت." اما او به راسل جیمز پیترسون، یکی از شورشیان پنسیلوانیا، گفت که او "آنجا روی پای خود راه رفته است" و باید پاسخگوی اعمال خود باشد.

«هیچ کس را به کاپیتول بردند. هیچکس منتقل نشد. جکسون قبل از محکوم کردن پیترسون به 30 روز زندان گفت: شورشیان بزرگسال بودند.

هجده قاضی، از جمله چهار قاضی منتخب ترامپ، 71 آشوبگر را مجرم شناختند. به گزارش آسوشیتدپرس، سی و یک متهم به حبس محکوم شده اند یا در حال حاضر دوران حبس خود را سپری کرده اند، از جمله 22 نفر که به سه ماه یا کمتر محکوم شده اند. 18 متهم دیگر نیز به حبس خانگی محکوم شدند. 22 نفر دیگر بدون حبس خانگی مورد آزمایش قرار گرفتند.

یک نمایش به ظاهر واقعی پشیمانی قبل یا در حین صدور حکم می تواند به یک شورشی کمک کند تا از سلول زندان فرار کند. قضات اغلب از ندامت به عنوان عامل اصلی در صدور حکم یاد می کنند.

اما چوتکان به پالمر گفت که نمی تواند تشخیص دهد که آیا پشیمانی او واقعی است یا نه.

قاضی گفت: "من نمی توانم به قلب یا ذهن شما نگاه کنم." روشی که بعد از این پرونده زندگی می‌کنید، چیزهای زیادی را در مورد اینکه آیا واقعاً از این کار پشیمان هستید، می‌گوید.»

آنا مورگان-لوید، اولین شورشی محکوم، در ژوئن به قاضی ارشد رویس لمبرت گفت که از "تظاهرات خشونت آمیز وحشیانه" در کاپیتول شرمنده است. با این حال، یک روز بعد، زن ایندیانا به لورا اینگرام، مجری فاکس نیوز گفت که مردم در جریان شورش "بسیار مودب" بودند، او افسران پلیس "آرام" را دیده بود که با شورشیان چت می کردند، و او حمله به 6 را باور نمی کرد. ژانویه یک قیام بود.

ناهماهنگی او از توجه لمبرت دور نماند. در پاورقی دستوری در پرونده دیگری، قاضی گفت که «امیدهای او اخیراً از بین رفته است» زیرا مصاحبه مورگان-لوید با فاکس «در تضاد با اظهارات پشیمان‌کننده‌ای است که او به او گفت».

پرونده Don Sue Biscie یکی از تنها شش موردی است که در آن، دادستان ها موافقت کردند که بدون حبس خانگی، مشروط شدن را توصیه کنند. اما در عوض، چوکان او را به 14 روز زندان محکوم کرد. قاضی پرسید که آیا بیسی 53 ساله از ایندیانا واقعا از اینکه در مورد دخالت خود در شورش لاف می زند پشیمان است؟

چوتکان که از سوی پرزیدنت باراک اوباما نامزد شده بود، گفت: «شرکت، حتی در بخش‌های کوچک، در تلاش گسترده برای توقف صدور گواهینامه انتخابات ریاست‌جمهوری و جلوگیری از انتقال قدرت، باید عواقبی داشته باشد».

هر هشت متهمی که توسط چوتکان در 6 ژانویه محکوم شدند، به زندان یا زندان محکوم شدند. در تمام این موارد به جز یکی از این موارد، حکمی که او صادر کرد، شدیدتر از توصیه دادستان بود.

در مقابل، هر چهار شورشی که توسط قاضی عالی بریل هاول محکوم شده بودند، پس از توصیه دادستانی به حبس، سه ماه حبس خانگی دریافت کردند. هاول، همچنین نامزد اوباما، «رویکرد گیج‌کننده» وزارت دادگستری در حل و فصل موارد اعتراف به گناه را زیر سوال برد، حتی اگر از «زبان تند» برای توصیف اقدامات شورشیان استفاده کرد.

او گفت که «تقریباً از برخی جهات شیزوفرنی» است که دادستان ها در یک دادخواست که شورشیان را «ناقضین» می خواند، برای یک مرد تنسی، جک جسی گریفیث، حکم سه ماه زندان را توصیه می کنند.

هاول گفت: «جای تعجب نیست که بخشی از مردم در ایالات متحده در مورد آنچه در 6 ژانویه در کاپیتول رخ داد، فقط یک جنایت کوچک بی نظمی همراه با برخی بی نظمی ها یا رفتارهای جنایتکارانه تکان دهنده بود که تهدیدی جدی برای هنجارهای دموکراتیک ما است، گیج می شوند. گفت . . طبق رونوشت، در جریان محکومیت گریفیث در 28 اکتبر.

قاضی که بوید کمپر را به خاطر این جنایت به 60 روز زندان محکوم کرد، گفت که حضور مرد مونتانا در میان جمعیت "به ایجاد انگیزه برای خشونت کمک کرد" و امنیت را برای شورشیان خشن فراهم کرد، اگرچه او شخصاً به افسران در خط حمله نکرد. .

قاضی کولین کولار کوتلی به کمپر گفت: «خشونت راهی غیرقابل قبول برای حل اختلافات سیاسی است.

برخی از قضات توصیه‌های دادستان برای احکام زندان را رد کردند. قاضی ترور مک فادن، یکی از نامزدهای ترامپ، گفت: «تقریباً غیرممکن است» که متخلفان برای اولین بار به خاطر جنایات غیرخشونت آمیز زندانی شوند. هاول متعجب بود که چرا محکومیت کوتاه زندان برای متهم شورش، گلن وس لی کروی، بدون یک دوره طولانی‌تر نظارت قضایی، بهترین راه برای اطمینان از اینکه مرد کلرادو "بر حاکمیت قانون می‌ماند" است.

بسیاری از پرونده های شناخته شده دیگر حل نشده باقی مانده اند. ده ها نفر از افراد مرتبط با گروه های افراطی به توطئه برای انجام حملات هماهنگ به ساختمان کنگره متهم شده اند، از جمله بیش از 20 متهم مرتبط با "نگهبانان بدبخت" ضد دولتی و حداقل 16 نفر مرتبط با راست افراطی پسران مغرور.

حداقل پنج نفر از افراد مرتبط با نگهبانان سوگند به جرم خود اعتراف کرده اند. حداقل یکی از اعضای پسران مغرور به جرم خود اعتراف کرد و موافقت کرد با دادستان همکاری کند. هنوز هیچ یک از آنها محکوم نشده اند.

تقریباً 20 محاکمه برای سال 2022 برنامه ریزی شده است. در همین حال، قضات به ادعاها و محکومیت های روزانه رسیدگی می کنند.

آنتونی ماریو، مردی از فلوریدا که به سه سال زندان و جریمه 5000 دلاری محکوم شد، گفت که "در حال حاضر دستگیر شده است" اما می‌دانست که با ورود به کاپیتول قانون را زیر پا گذاشته است.

ماریو در ماه دسامبر در حین محکومیت خود گفت: "امیدوار بودم که آنها فقط انتخابات را متوقف کنند." "من می خواهم که جو بایدن، رئیس جمهور بایدن، میلیاردها رای به دست آورد. هیچ کدام از این ها اتفاق نمی افتد.»

قاضی رجی والتون با خشکی گفت: 7 میلیون برد.

___

کانزلمن از کالج پارک، مریلند، بیل فونیکس و وایتهرست از سالت لیک سیتی گزارش می دهد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن