ترموکوپل چیست و چه انواعی دارد؟- آکادمی ماهر

هنگامی پودر به شکل محکم بدور سیم داخل غلاف قرار بگیرد، در این وضعیت پودر به عنوان مانع مقاومت الکتریکی عمل می‌

توسط DOSTEMANSALAM در 8 آذر 1401
هنگامی پودر به شکل محکم بدور سیم داخل غلاف قرار بگیرد، در این وضعیت پودر به عنوان مانع مقاومت الکتریکی عمل می‌کند و اثر ها رطوبت را کاهش می‌دهد و اذن می دهد که ترموکوپل خوانش درستی انجام دهد. همچنین رساناش گرمایی فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کنند؛ هر تغییر و تحول دما فورا منتقل می شود و اذن ارائه می کنند که پاسخگویی پرسرعت به جهت روند نوسانی محقق شوند. یک اثر ثانویه لبریز کردن غلاف فولاد ضد زنگ حساس پودر همین است که منجر میشود که کل ترکیب‌بندی محکم‌تر شود، در نتیجه به تداوم و استحکام ترموکوپل ساخته شده اهمیت کابل MI می‌افزاید. دو سیم متفاوت ترموکوپل، یک نیازمندی برای اندازه‌گیری دو ولتاژ گوناگون هست که به ما دمای پروسه را نشان می‌دهد. دسته‌بندی نشده این تیم ترموکوپلها به جهت اندازه­گیری دمای لوله­ها و اشیا مدور مورد به کار گیری قرار می­گیرند و اتصال ترموپلها درون حلقه قرار می­گیرد. به تیتر نمونه جواب هنگامی یک اتصال عایق­بندی شده اهمیت قطر ۳ میلی­متر در دمای ۱۰۰°C در حدود ۱ ثانیه است.پاسخ وقتی یک اتصال زمین شده مهم همین قطر و همین دما ، ۰.۴ ثانیه است. چنانچه قطر ترموکوپل را تا میزان ۱میلی­متر کاهش دهیم،پاسخ وقتی اتصال عایق ۰.۱۶ ثانیه و جواب زمانی اتصال زمین شده،۰.۰۷ ثانیه خواهد شد. ولتاژ ساخت شده توسط ترموکوپل توسط ترمومتر به دما تبدیل می شود .

انواع موتورهای الکتریکی

دما و ولتاژ تولیدی در ترموکوپل باهم ارتباط ی مستقیم داشته که در صورت بالا رفقتن دمای محل تقاطع ولتاژ تولیدی افزایش پیدا میکند. پس چنانچه بتوانیم ولتاژ را میزان گیری کنیم میتونیم دمای محل تقاطع را هم ترازو گیری نماییم. ترموکوپل، همینطور به ترموکوپل اسم اتصال حرارتی، دماسنج ترموالکتریک یا ترمل،یک دستگاه ترازو گیری دما شامل دو سیم از فلزات متفاوت که در هر نقطه نهایی به هم وصل شده اند. یک اتصال در جایی قرار می گیرد که دما بایستی اندازه گیری شود و دیگری در دمای پایین تر ثابت نگه داشته می شود.
  • چراکه درصورتیکه آن‌گاه از خرید کردن ترموکوبل، خواستید اتصال آن را دارای تجهیز اندازه‌گیری برقرار فرمایید و ارتفاع سیم‌های جبران‌کننده به اندازه کمبود نباید هیچ گاه به سیم‌های جبران‌کننده سیم دیگری اضافه نمایید تا همین فقدان فاصله را جبران نمایید.
  • ترموکوپل اهمیت اتصال زمین نشده شبیه ترموکوپل اصلی اتصال زمین شده باطن یک حافظ فلزی قرار دارد.
  • به عنوان مثال، بعضی از اقتدار سنج های لیزری مبتنی بر چنین سنسورهایی هستند.
Nicrobell یک آلیاژ نیکل کروم دارای 1.4٪ سیلیکون می باشد که مقاومت و استحکام بالایی در برابر اکسیداسیون در دماهای بالا دارد. مقاومت مکانیکی، الکتریکی، شیمیایی فوق العاده در دماهای بالا. متریال Alumina، مقاومت فوق العاده ای در برابر کارداران مکانیکی و شیمیایی داشته و حتماً باید از شوک های حرارتی به طور تام غربت گردد.

آموزش نقشه‌خوانی الکتریسیته صنعتی

یک جفت گرمایی یا ترموکوپل ، ابزاری منحصر به فرد ترازو گیری میباشد و به جهت سنجش دمای بدنه تجهیزات متعدد و اجزاء درونی آن و انواع مواد مختلف طراحی شده است. یک جفت گرمایی از دو حرفه سیم از فرآورده دو فلز متفاوت ساخته شده است. زمانی که این دو سیم به یکدیگر متصل شوند، یک مدار را تشکیل می دهند. یکی از از اتصال ها در جایی تشکیل شده که سکو حرارت بایستی اندازه گیری شود. ترموکوپل‌ها حیاتی گونه های یا تیپ‌های متنوع برای اندازه‌گیری دما می‌باشند. به جهت نمونه تیپ‌های R و S و B اصلی قابلیت اندازه‌گیری دما در محدوه ۲۰۰- الی ۱۸۰۰ سلسیوس و تیپ‌های L و K و J اساسی امکان اندازه‌گیری دما در بازه‌ی۱۸۰- الی ۱۰۰۰ سلسیوس به‌ عمل می‌روند. در این مقاله قصد داریم که سوال اخبار جهانی جواب دیتا و در ادامه به باز‌نگری و تفسیر انواع ترموکوپل بپردازیم.سپس قوانین و محاسبات مربوط به ترموکوپل ها را تحلیل کرده و اتصالت سرد و گرم را معرفی خوا‌هیم کرد.

جدیدترین محصولات

غلاف Alloy 20 به طور یگانه برای مقاومت در برابر سولفوریک اسید ساخته شده است. از آلومینیوم در مصارف خاص که نیاز به رسانایی گرمایی عالی میباشد به کار گیری می کنیم. ژنراتورهای ترموالکتریک رادیوایزوتوپ ترموپیل ها همینطور می توانند برای خرید المنت استخری تولید الکتریسیته در ژنراتورهای ترموالکتریک ایزوتوپی رادیویی استفاده شوند. از آنجایی که همین طرح ها مزیت کارایی فارغ از منشا الکتریسیته مداوم را از دست می دهند، خلبان های ایستاده همچنان در بعضا از اسباب و اثاث خانگی استفاده می شوند.

تقسیم بندی سیستم کنترل

خیلی وقتها همین میزان مطلوب است، ولی گهگاه زمان ها دقت بیشتری ضروری است. علاوه بر این، عمده تولید کنندگان اعتبار مهم متخصصان پشتیبانی فنی در دسترس هستند که کلیدی مشاوره و باز‌نگری مدل کاربری به شما در انتخاب ترموکوپل مطلوب یاری می کنند. از آنجایی که الکترون ها کلیدی توشه منفی هستند، انتهای سردتر قطعه فلز در مقایسه مهم انتهای گرمتر دارای توشه منفی خواهد بود. زمانی که در معرض گرما قرار می گیرند ولتاژ یه خرده ایجاد می کنند.

ترموکوپل چیست و گونه های آن

از جمله مهمترین کاربردهای ترموکوپل در صنعت های را می قدرت در صنایع تولید اسباب گازسوز اسم برد. به این ترتیب که از ترموکوپل جهت ایمن سازی تجهیزات گاز سوز در مواقعی که شعله گاز به دلایلی (از پاراگراف باد) خاموش می‌گردد، جهت انقطاع نمودن گاز و جلوگیری از تکثیر آن استعمال می‌گردد. ترموکوپل (ترموکوبل) تایپ S یک وسیله ی دوچندان کاربردی میباشد که در صنعت از ان استعمال ی زیادی میشود. این ترموکوپل از دو فلز ناهمسان که به نیز متصل هستند تشکیل شده است. هنگامی که حرارت به محل تقاطع همین دو فلز میرسدف جریان زیاد ضعیفی از ان نقطه به سمت سیم ها روان میشود. محل اتصال زمینی زمانه واکنش پر سرعت را در اختیار شما قرار می دهد ، البته بیشتر مستعد رینگ های زمینی الکتریکی است. در اتصالات بی پایه ، ترموکوپل اصلی یک لایه عایق از دیواره غلاف انقطاع می شود. نوک ترموکوپل بیرون از دیوار غلاف دارای یک اتصال در معرض خارج زده است. ترموکوپل های اتصالی در معرض مناسب به جهت اندازه گیری هوا مناسب هستند. ترموکوپل جور B ، ترموکوپل جور S و ترموکوپل مدل R که دارای استعمال از Pt-Rh (پلاتین - رادیوم) حساس ترکیبات متعدد ساخته می شود.قیمت آن ها بالا و آلرژی آن زیاد کم و در حدود 10 µV/°C و محدوده دمایی آن تقریبا +0 °C و +1750 °Cاست. اشکال این ترموکوپل ها در میزان گیری مهم دمای بالا به عنوان مثال در صنعت شیشه و فولاد به عمل می رود.

نحوه فعالیت ترموکوپل

مدار الكترونيكي اين روش، براي ولت مترها و انواع ترموكوپل­ ها به رخ تجاري، موجود مي­ باشد. از معایب اصلي اين طریق اين است كه براي هر ترموكوپل، يك مدار واحد و منحصربه‌فرد به فرد، آیتم نياز است. زیرا در آن، دو سطح از عمليات محاسبات كامپيوتري حذف مي­ گردد. کلیدی اعتنا به ماهیت ولتاژ DC ای که ترموکوپل در اثر ارتقاء دما در نقطه اتصال خویش ایجاد میکند، هر سیم ترموکوپل مهم پلاریته + و یا این که – است. اعتنا نکردن به این پلاریته ها و جابجایی آن‌ها هنگام اتصال به کنترلر دما میتواند سبب خلل در فرایند کنترل شود. به این عامل پلاریته سیمهای ترموکوپل بایستی قبل از اتصال تشخیص دیتا شود.

معایب ترموکوپل چیست؟

سر مثبت ان را آهن و سر منفی آن را 45 % نیکل و 55 درصد را مس تشکیل میدهند. در کل ساختار همین وسیله به شکل فلز و آلیاژ می‌باشد و دماهایی در محدوده ۲۷۰- تا ۱۸۰۰ رتبه را اندازه‌گیری می‌کند. اتصالی که در بین همین دو به وجود می‌آید می‌تواند دمای مکان‌های مورد نظرتان را ترازو گیری کند. در همین دماسنج از یک طرف دو سیم در یک دمای ثابت و سر دیگر دو سیم در مکانی به هم متصل اند که می‌خواهیم دمای آن مکان را اندازه‌گیری کنیم. هنگامی اختلاف دما میان دو سر سیم به وجود بیاید ولت سنج عددی را نشان می‌دهد، به طور کلی کمیت دماسنجی برای این دماسنج ولتاژ هست زیرا اهمیت تغییر‌و تحول آن دما را می‌سنجیم. همین ترموکوپل به ویژه به جهت استفاده در دماهای ذیل (200- تا 350 رتبه سانتیگراد) و همینطور به جهت کاربردهای برودتی مناسب است. از پاراگراف مهمترین کاربردهای آن ها در صنایع را می توان در صنایع ایجاد لوزام گازسوز اسم برد . ترموکوپل یک سنسور تشخیص دمای ترمو-الکتریکی مدار-بسته شامل دو سیم غیر هم متاع می باشد که در یک انتها به نیز متصل شده‌ اند . ترموکوپل صنعتی یک نوع ترمو کوپل دوستداشتنی در بین اشخاص است؛ سازندگان، این ترمو کوپل‌ها را در محدوده‌ای از «IS A – M» عرضه می‌کنند. ترمو کوپل‌های کلیه منظوره به جهت عمده کاربرد‌ها مناسب هستند و هزینه مقداری دارند. میزان گیری دما به جور متاع سیم مورد استفاده وابسته است، و در جریان دوچندان کم، اقتدار از اتصال ترمو کوپل ایجاد می‌شود. اگر خوانش در بازه ۱۲-۱۵ mV باشد، دستگاه در موقعیت مناسبی است. البته در صورتی که ولتاژ خوانده شده کمتر از ۱۲ mV باشد، نشان از فساد دستگاه دارد. یک دستگاه الکتریکی دیگر هست که برای حساس کردن دما به کارگیری می‌شود، اما به جای مقاومت، ترموکوپل از ولتاژ به کار گیری می‌کند. گهگاه زمان ها از یک مکانیسم ایمنی انقطاع گاز مشابه حساس استفاده از ترموکوپل استفاه می شود تا اطمینان حاصل شود که مشعل اساسی در یک بازه زمانی هنگامی مشخص مشتعل می شود و در صورتی که همین حادثه نیفتد، شیر مهم گاز مشعل را خاموش می کند. تکنوکلید، ارائه کنندهدرایو زیمنس و تجهیزات فشار ضعیف زیمنس می‌باشد. از این دسته عمده در داروسازی و در دماهای بالا استفاده می‌شود. ها نیز از یک غلاف به منظور تجزیه آن ها از محفظه و بالا بردن ایمنی استعمال می شود که موجب کمتر یافتن خوردگی در آن ها نیز می شود. استدلال آن تداخل امواج الکترومغناطیس بر روی کابل محل ورود می ­باشد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، خوی نیروی محرکه، غیرخطی بوده و در سرانجام برای اندازه‌گیری دما مطلوب به نظر نمی‌رسد. اما در اتصال بعضی ماده‌ها به یکدیگر، حاصل عبارت‌هایی که شامل توان‌های فراتر $$\large T$$ است، تقریباً برابر اصلی صفر خواهد شد. در چنین وضعیتی، ارتباط دربین نیروی محرکه و دما تقریباً به رخ خطی در خواهد آمد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن