از جک s5 چه می دانید؟

اگر به دنبال یک خودروی کراس اور با امکانات رفاهی مناسب و قیمت خوب هستید می توانید روی جک s5 حساب کنید. این خود

توسط DOSTEMANSALAM در 17 آذر 1399

اگر به دنبال یک خودروی کراس اور با امکانات رفاهی مناسب و قیمت خوب هستید می توانید روی جک s5 حساب کنید. این خودرو با دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می گردد. جک S5 در بازار ایران طرفداران زیادی دارد که ظاهر زیبای این خودرو یکی از دلایل آن است. این خودرو در طراحی از هیوندای IX-35 تقلید کرده که ظاهرا کپی‌برداری خوبی از آب درآمده است. البته برخی نیز طراحی آن را ترکیبی از هیوندای IX-35 و آئودی Q5 می‌دانند. جک اس 5 در ایران توسط کرمان‌خودرو عرضه می‌شود و معمولا نسبت به سایر شاسی‌بلندهای مطرح دنیا از قیمت خوبی برخودارد است. هرچند که طبعا به پای آن‌ها نخواهد رسید، اما برای مصرف‌کننده ایرانی خودروی مناسبی محسوب می‌شود. نسخه اول جک s5 در سال 94 با استقبال خوبی در ایران روبه‌رو شد؛ ولی با این حال یکی از نقاط ضعف جک اس5 اتومات نبودن آن بود که در مدل‎ بعدی، این نقطه ضعف نیز برطرف شد.

مشخصات فنی جک s5

در میان تمام محصولات چینی، جک s5 با یک موتور 4 سیلندر و 16 سوپاپ جز کراس اوورهای قدرتمند محسوب می‌شود. پیشرانه 2 لیتری این خودرو می‌تواند نیرویی برابر با 174 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه تولید کند. جک s5 از یک سیستم دیفرانسیل جلو بهره می برد و شاسی آن یکپارچه است. بنابراین برای سفرهای آفرودی خیلی رو آن حساب باز نکنید.

مصرف سوخت این خودرو اگر چه در مقایسه با خودرو های هیبریدی حرفی برای گفتن ندارد اما در برابر رقبای همرده خود و بسیاری از محصولات ایرانی موجود در بازار شرایط مناسبی را برای مصرف کننده ایجاد کرده است. مصرف سوخت جک s5 برابر 7.8 لیتر بر 100 کیلومتر است این مصرف را می توان برای خودروی با این مشخصات مناسب دانست. حداکثر سرعت این خودرو 180 کیلومتر و شتاب صفر تا صد نیز در حدود 11 ثانیه گزارش شده است.

طراحی جک s5

جذابیت این خودرو در بخش طراحی با شباهت زیادش به خودرو های شرکت هیوندای بی ارتباط نیست. علاوه بر طراحی زیبا در این خودرو از جک، اتو لایت، چراغ مه شکن عقب و جلو و سیستم برقی ارتفاع نور تعبیه‌شده است که می تواند رضایت بخش باشد.

ادامه طراحی زیبا و جذاب را در کابین داخلی خودرو نیز خواهید دید. غربیلک فرمان خودرو به همراه دکمه های کنترل گر بر روی آن یکی از گزینه های زیبا در میان خودروهای چینی به حساب می‌آید. همچنین کنسول میانی و داشبورد خودرو نیز حالت اسپرت و پر آپشنی را برای راننده و سرنشینان ایجاد کرده اند که می‌تواند در لحظات ابتدایی ورود به خودرو حس یک خودروی نیمه لوکس را برای مصرف کننده ایجاد نماید.

امکانات رفاهی

یکی از مواردی که در خودرو های چینی به خوبی با آن روبرو هستیم تنوع آپشن های گسترده در این خودرو ها است . خودروی جک S5 نیز یکی از خودروهایی است که از این سنت چندین ساله چینی بهره می برد. طراحی داخلی این خودرو به دلیل استفاده از روکش چرمی برای صندلی‌ها و فرمان، ظاهری لوکس و بسیار جذاب به خودرو داده است. علاوه بر آپشن ها و امکانات رفاهی زیاد فضای جادار جک s5 در دید اول حس راحتی را برای خریدارانش به همراه دارد.

ایمنی

شرایط ایمنی در این خودرو در مقایسه با خودرو های چینی و تولیدات داخلی ایران از شرایط مناسبی برخوردار است. آپشن های امنی نیز مانند آپشن های رفاهی  تقریبا گشترده و متنوع هستند. اولین مورد در ایمنی خودرو جک اس 5، توجه به ترمزهای خودروست. سیستم ترمز ضد قفل و ترمز اضطراری به همراه قابلیت سیستم کنترل ایستا در جاده‌های سربالایی است که می تواند شما را در رانندگی پشتیبانی کند تا سفری با ایمنی بالا و آسودگی خاطر داشته باشید. مورد دیگری که در ارتباط با ترمزهای این خودرو وجود دارد، سیستم پخش نیروی ترمز است؛ نتیجه عملکردی که این سیستم در خودروها دارد به این شکل است که در هنگام ترمز شدید، افراد کمتر به سمت جلو می‌روند و این امر به دلیل پخش نیروی ترمز به‌تمامی چرخ ها است. این سیستم اگرچه در اکثر خودروهای تولید روز وجود دارد ولی هنوز در تولیدات ایرانی خبری از آن نیست.

علاوه بر ترمزها کیسه‌های هوای جلو برای راننده و سرنشین جلویی بر این آسودگی افزوده است. سیستم کنترل ایستایی در سربالایی‌ها از دیگر نکات ایمنی خودروی جک s5 است. با توجه به موارد گفته‌شده می‌توان جک s5 را جزئی از مجموعه خودروهای امن در نظر گرفت و جالب است بدانید که 70 درصد آلیاژ بدنه آن را نیز فولاد تشکیل داده است.

البته ناگفته نماند که دستگاه‌های هشداردهنده این مدل از جک، جای تأمل و بررسی بیشتر دارد زیرا طراحان به سیستم‌های عقب و حس‌گر فشار باد تایر اکتفا کرده‌اند و در این قسمت از سایر رقبای خود جامانده است.

سخن آخر

جک s5 که یکی از خودرو های پرطرفدار بازار ایران است، با همه کمبودهایش و کم‌کاری طراحانش بازهم حس لاکچری و آسایش را برای سرنشینان و رانندگانش به دنبال دارد و شباهت آن به خودروهای آلمانی آن را خاص‌تر نیز کرده است. با موتور قدرتمند و فضای داخلی راحت با امکانات رفاهی قابل‌قبول، این خودرو را برای مسافرت‌های کوتاه یا طولانی مناسب کرده است. امکانات حفظ امنیت سرنشینان و راننده که در این خودرو قرارگرفته، آن را نسبت به خودروهای هم‌سطح خود ایمن‌تر نشان داده و توجه را به خود جلب می‌کند. بااین‌حال همچنان می‌توان به آپگرید شدن و پیشرفت این خودروی چینی چشم امید داشت، البته درصورتی‌که امکان وارد شدن آن خودروها در ایران همچنان وجود داشته باشد!

دقت داشته باشید که عرضه این خودرو توسط کرمان موتور با سابقه خوب در پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب از جمله مواردی است که می تواند خیال هر خریداری را در خرید آسوده نماید.

آخرین مطالب